Gå til innhold

Allergisk og ammer - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt mer og mer plaget med allergien i sommer, men fullammer og kan derfor ikke ta mine vanlige medisiner :( Er det noen som kan gi meg noen råd om hva jeg kan prøve? Medisiner, alternativt, hva som helst...? Begynner å bli ganske desperat,og sesongen er såvidt i gang for min del, reagerer mest på gress og burot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøster påsto at jeg kunne ta allergimedisinene mine og at det ikke skal ha noe og si. Selv om det står noe annet i felleskatalogen, var det kun for at fabrikaten skulle forsikre seg! Men snakk med legen din,det er det tryggeste.

Jeg har ikke tatt tabl verken i år, eller ifjor når jeg var gravid, men brukte i fjor noe fra helsekosten som heter allermin tror jeg det var (tyggi og kapsler), men om det er ok å ta nå man ammer vet jeg ikke.

Jeg bruker heller nesespray og øyendråper, pga at lokalbehandling er mildere for babyen enn tablettene. Men blir det gale sener i sommer, så begynner jeg på dem, det er minimalt som blir skilt ut i melken. Og jeg tar jo p-piller!!! Må vel være like "skadeligt" det!

Skrevet

Jeg fikk ikke ta hverken allergimedisn eller p-piller... Tar du virkelig det, Bea? Ikke minipiller??

Skrevet

Du kan ta øyedråper og nesespray(Livostin) iallefall.

Dette er 4.året jeg enten er gravid eller ammer i pollensesongen, er ekstremt allergisk mot gress og burot:-(

Skrevet

Jepp, tar jasmin. Var litt skeptisk til det, så begynte nettop....er på første brettet. Men legen min sa at det er så lite hormoner i dem, og at det kommer enda mindre i melken. Og ammer jo ikke like mye som jeg gjorde i starten heller pga grøt og frukt måltid. Ang allergitabl, så har ikke legen min sagt noe om de.....men jeg tar dem ikke heller.

Skrevet

hmm... legen min sa nei, så teit.. hadde jeg fått lov, hadde jeg heller villet ha p-piller... *hrmf*

Skrevet

Ble tilbudt minipillen, men ville ikke ha det ;) Så hvis gutten min blir homo så får jeg skylde på legen...hihi (kødda) ;);)

Skrevet

hey hey. vet hvordan det er. har allergi til tusen her.

men fikk lov av legen min og gå på de tabelettene eg gikk på før eg ble gravid. aerius heter de. gikk på polaramin når eg var gravid. men aerius funker kjempe fint ;) og det var ikke noe problem og ta de sa han ;)

eg er allergisk mot alt. alt som heter pollen,. alt som har pels og jul :P ( juletre og julestjerne blomsten) hhehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...