Gå til innhold

TRÅD: MOT VAKSINERING

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OK, da begynner jeg!!

Meslinger, røde hunder og kusma. Meslinger er den sykdommen flest barn dør av på verdensbasis (er jeg temmelig sikker på, ikke 100%, men)

Men at man må vaksinere mot kusma og røde hunder i samme slengen er galskap.

De to sistnevnte er MILDE sykdommer som kan ramme visse grupper mennesker hardt.

Røde hunder kan man bli rammet hardt av i mors liv. Altså er det farlig om gravide får R.H.

Kusma kan gjøre menn sterile.

Mitt forslag:

Altså, meslinger burde man kunne velge om man vil ta når barnet er lite, og så burde alle gutter på la oss si 12 (?) vaksineres mot kusma, og alle jenter på 10 (?) vaksineres mot røde hunder.

Dette ble kanskje ikke mot vaksinering, men ihvertfall mot vaksinering av de bittesmå!

Hvorfor er det galskap å vaksinere mot alle de tre sykdommene i en vaksine? Hvorfor sier du det er galskap??? Det er vel praktiske grunner for at de har gjort det sånn. Selv fikk jeg vaksine mot bare meslinger da jeg var liten, og jeg ble vaksinert mot bare røde hunder da jeg gikk i sjette klasse (da jeg var 12 år). Så vidt jeg vet har jeg aldri blitt vaksinert mot kusma. Men begge mine barn har fått MMR-vaksinen.

Ja, røde hunde er som regel en mild og uskyldig sykdom for barn. Men den er jo som vi alle vet svært skadelig for gravide, særlig hvis en gravid får sykdommen tidlig i svangerskapet. Men kusma kan være en stygg sykdom. Kusma kan ofte gi hjernehinnebetennelse som komplikasjon. Så det er ikke bare unge gutter og menn som kan bli sterile av det, men fok generelt kan få hjernehinnebetennelse av kusma. Jeg har hørt at man kan bli døv som komplikasjon av kusma, hvis man er ekstra uheldig. Så kusma er ikke så uskyldig som du tror. Dessuten så syns jeg det høres jævlig vondt ut med den hevelsen kusma gir, så det må være godt for unger å slippe å få den sykdommen.

Jeg syns det er galskap fordi mange tror det er en sammenheng mellom MMR og autisme. Jeg vet at det ikke er bevist, (ennå) men det at mange mener det er det. Det en et høyt antall autistiske barn i USA (hvor det vaksineres) og null tilfeller hos de amishe, hvor det ikke vaksineres.

Autisme oppstod i tillegg da vaksiner ble innført.

Men kan vi ikke prøve å lage en tråd som fungerer da?

"Komplikasjoner ved kusma:

Hjernehinnebetennelse. Testikkel-betennelse er mulig fra og med puberteten. Hørselskader forekommer sjelden, men da for det meste ensidig og varig. Svært sjelde hjernehinnebetennelse.

Immunitet: Sikrest etter at barnet har blitt sykt; det er sjelden man får sykdommen igjen."

Barnets Helse og Utvikling av Goebel, W og Glöckler, M (2001)

Det at immunitet er sikrest etter at barnet har hatt sykdommen, men at det allikevel forekommer sier sitt om vaksinen.

nå har ikke jeg satt meg inn i når den siste mmr vaksinen gies.....men vet såpass at vaksinen ikke gir varig immunitet på noen av sykdommene.....sånn at jenter i alderen 25 og oppover vandrer rundt og tror de er immune mor røde hunder og føler seg falskt beskyttet med tanke på at de med stor sannsynlighet vil gå igjennom en graviditet.....likeledes gutta kan fint få kusma i fertil alder.....eller man kan få meslinger uten snev av immunitet i en alder av 30 hvor det ikke er trygt å få noen av disse sykdommene....

så disse vaksinen gir falsk trygghet på alle pungter.....i det hele tatt desverre kun falsk trygghet......mye sunnere å ha gjennomgått sykdom i barnealder.....

personlig synes jeg det er uansvarlig å vaksinere mot disse sykdommene spesielt når det ikke opplyses om den begrensa immuniteten,.,,.

Annonse

--sorry, vet dette ikke har med vaksinene å gjøre..;) må bare få kommentere at jeg foretrekker betegnelsen barn med autisme fremfor autistiske barn... Om det er vaksinen som er skylden eller ikke, er de like fortsatt et elsket barn, -og ikke diagnosen....

Nå syns jeg du er littegranne hårsår. Det å si autistiske barn er ikke det samme som å si at barnet ikke er elsket. Har et barn forstoppelse, ja, så er det et forstoppet barn i mine øyne. Helt ærlig, jeg ser ikke forskjellen. Jeg snakker uansett ikke om enkeltpersoner.

Beklager hvis jeg tråkket på noen tær, men ser virkelig ikke hvordan det kan støte noen.

Jeg ble ikke hårsår.. da hadde jeg ikke skrevet et smil i meldigen :) Er bare litt opptatt av hvilken omtale mennesker med spesielle behov får. Dersom man har dysleksi er det ikke noe gøy å bli kalt dysletiker og alltid minne folk om din funksjonshemning..

Sånn, tror heller ikke du mente noe med det! Greide bare ikke la være å kommentere det.. men som sagt, det handler ikke om linken så nå er jeg ferdig med moralprekenen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...