Gå til innhold

Teit å vente med å prøve på nr to, fordi jeg vil være gravid så det synes på sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en veldig teit tankegang??? Fødte jenta mi i begynnelsen av mai, og har så lyst til å være synlig gravid litt lenger på våren og sommeren neste gang...

Leser samtidig om at det er endel som bruker lenger tid på å bli gravide andre gang, så da får jeg jo lyst til å starte prøvingen med en gang...

Noen som har noen synspunkter på denne teite tankegangen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp til deg og dere det. Det er fint å være gravid om sommeren hvis man ikke plages av varmen eller kvalme, da er det bare slit.

Skrevet

Jepp, steinteit.. Det er jo dessuten bedre mtp skolestart at barnet blir født tidlig på året... Kos deg i varmen da! Ække mye koselig å være gravid på sommeren nei...

Skrevet

Skikkelig teit, ja..

Skrevet

Siden du spør; ehhh... ja, ganske teit!

Skrevet

Ehh, ja! Veldig teit, syns nå jeg. Sånt burde da ikke være vesentlig i det hele tatt.....

Skrevet

Det er jo fordeler og ulemper med alt. Men tror kanskje ikke jeg selv hadde tatt det med i betraktning om jeg først hadde bestemt meg for en til. Har gått 2 sommere gravid, 1 gang var jeg i 2. trimester og det var egentlig greit, følte meg i form og varmen plaget meg ikke så mye + at magen ennå ikke var blitt for stor, men var ennå "fint" gravid.

I fjor fødte jeg 1 juli og det var helt forjævlig å gå høygravid i varmen. Og det var ikke så stas å ha en liten nyfødt baby når det var så varmt heller. Hadde jeg kunnet bestemme tror jeg jeg ville fått baby i september oktober november en gang igjen. Da får man jo permisjonen på sommern;)

Men så er det jo sånn at alt kan ikke planlegges, så man kan jo bare ønske seg og prøve;)

Lykke til

Skrevet

Har blitt gravid i 1 pp 2 ganger og dermed kom nr 2 nesten på en planlagt dato. Sluttet på p-pillen i november 05 for å få termin i august 06 (hvis jeg skulle bli gravid med en gang). Men jeg ville ha barn i august av andre grunner. Tenkte at det passet fint med barnehagestart og permisjon i forhold til termin, ville jo gjerne har inn i samme som søstra og sjansen er jo større i august enn midt i året. Jeg fikk plass og alt går etter planen. Hun begynner i samme barnehage som søstra i aug. og da er også permisjonen min ferdig.

Men... det å gå høygravid i juli, det er ikke å anbefale. Mai og juni koste jeg meg, men når juli kom da var det neste uutholdelig.

Neste gang (hvis det blir en neste gang), satser jeg på et september/oktober barn.

Skrevet

Ja, det synes jeg er teit tankegang...

Jeg har slitt i snart 2 år på å få nr 2, og er bare kjempeglad uansett når jeg blir gravid. Tenker ikke på når på året det passer med å bli gravid. Blir jeg gravid - er jeg nok kjempehappy! :)

Skrevet

Det er mange gode grunner til å IKKE gå gravid på sommeren...

For det første varmen, en fordel at barnet blir født tidlig på året, og veldig deilig å ha liten baby på sommeren enn på vinteren.. så ja jeg synes d er litt teit tankegang!

Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være teit :) Det er jo flott og ha stor og fin mage om sommeren, i allefall se på de som har det, hehe :)

Jeg har termin om 1 mnd... og jeg er VAAAAAAAARM!!!!!! hehe :)

Det er din kropp, bli gravid når du vil du :) Dessuten er det ikke så greitt å ha så stor mage om vinteren når ingen jakker passer :)

Skrevet

Jeg synes det var kjempetungt å være høygravid på sommeren i varmet. Jeg hovnet veldig opp i føtter og armer, hadde vondt og fikk ikke sove på natta siden det var så varmt. Denne gangen planlegger jeg å føde før sommeren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...