Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Er det en veldig teit tankegang??? Fødte jenta mi i begynnelsen av mai, og har så lyst til å være synlig gravid litt lenger på våren og sommeren neste gang... Leser samtidig om at det er endel som bruker lenger tid på å bli gravide andre gang, så da får jeg jo lyst til å starte prøvingen med en gang... Noen som har noen synspunkter på denne teite tankegangen....
blond Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Opp til deg og dere det. Det er fint å være gravid om sommeren hvis man ikke plages av varmen eller kvalme, da er det bare slit.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Jepp, steinteit.. Det er jo dessuten bedre mtp skolestart at barnet blir født tidlig på året... Kos deg i varmen da! Ække mye koselig å være gravid på sommeren nei...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Ehh, ja! Veldig teit, syns nå jeg. Sånt burde da ikke være vesentlig i det hele tatt.....
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Det er jo fordeler og ulemper med alt. Men tror kanskje ikke jeg selv hadde tatt det med i betraktning om jeg først hadde bestemt meg for en til. Har gått 2 sommere gravid, 1 gang var jeg i 2. trimester og det var egentlig greit, følte meg i form og varmen plaget meg ikke så mye + at magen ennå ikke var blitt for stor, men var ennå "fint" gravid. I fjor fødte jeg 1 juli og det var helt forjævlig å gå høygravid i varmen. Og det var ikke så stas å ha en liten nyfødt baby når det var så varmt heller. Hadde jeg kunnet bestemme tror jeg jeg ville fått baby i september oktober november en gang igjen. Da får man jo permisjonen på sommern;) Men så er det jo sånn at alt kan ikke planlegges, så man kan jo bare ønske seg og prøve;) Lykke til
sothøna Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Har blitt gravid i 1 pp 2 ganger og dermed kom nr 2 nesten på en planlagt dato. Sluttet på p-pillen i november 05 for å få termin i august 06 (hvis jeg skulle bli gravid med en gang). Men jeg ville ha barn i august av andre grunner. Tenkte at det passet fint med barnehagestart og permisjon i forhold til termin, ville jo gjerne har inn i samme som søstra og sjansen er jo større i august enn midt i året. Jeg fikk plass og alt går etter planen. Hun begynner i samme barnehage som søstra i aug. og da er også permisjonen min ferdig. Men... det å gå høygravid i juli, det er ikke å anbefale. Mai og juni koste jeg meg, men når juli kom da var det neste uutholdelig. Neste gang (hvis det blir en neste gang), satser jeg på et september/oktober barn.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Ja, det synes jeg er teit tankegang... Jeg har slitt i snart 2 år på å få nr 2, og er bare kjempeglad uansett når jeg blir gravid. Tenker ikke på når på året det passer med å bli gravid. Blir jeg gravid - er jeg nok kjempehappy!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Det er mange gode grunner til å IKKE gå gravid på sommeren... For det første varmen, en fordel at barnet blir født tidlig på året, og veldig deilig å ha liten baby på sommeren enn på vinteren.. så ja jeg synes d er litt teit tankegang!
Gjest MMJ Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Nei, hvorfor skulle det være teit Det er jo flott og ha stor og fin mage om sommeren, i allefall se på de som har det, hehe Jeg har termin om 1 mnd... og jeg er VAAAAAAAARM!!!!!! hehe Det er din kropp, bli gravid når du vil du Dessuten er det ikke så greitt å ha så stor mage om vinteren når ingen jakker passer
-Petrine- Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Jeg synes det var kjempetungt å være høygravid på sommeren i varmet. Jeg hovnet veldig opp i føtter og armer, hadde vondt og fikk ikke sove på natta siden det var så varmt. Denne gangen planlegger jeg å føde før sommeren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå