Gå til innhold

NATTAMMING HOS BARN OVER ETT ÅR????

Anbefalte innlegg

Jeg ammer datteren min på 9 mnd om natten enda, synes det er helt greit å gjøre.

Min eldste datter ammet jeg til hun ble ett år, da sluttet jeg helt. (Jeg gikk på streng melke-og soyafri diett, så jeg sluttet helt å amme og begynte da å spise melk o.l.pluss at jeg var gravid med lillemor)

Min yngste datter har også disse allergiene og jeg går på samme diett igjen, denne gangen har jeg lyst til å amme litt mer enn ett år, siden hun begynner i bhg til høsten.

Mitt spørsmål er:gjør det noe om jeg ammer henne om natten også, utover ett år? skjønner ikke hvordan jeg skal avvenne henne med nattpupp når jeg fortsatt har masse melk og gjerne gir henne det, også om natten.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9577415-nattamming-hos-barn-over-ett-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg tenker på er at kanskje det er bra for barnet ditt snart lære seg sove natten igjennom. Dvs må jo være bra at barnet får sammenhengende søvn. Når barn er så store som ett år trenger de jo egentlig ikke maten på natten, så jeg ville vel heller som sagt lære barnet å sove gjennom. Men det er jo selvfølgelig opp til deg. Jeg sluttet å amme datteren min på natten fra hun var 6 måneder og det gikk faktisk ganske problemfritt, og hun begynte raskt sove hele natten. Lykke til hva enn du velger.

Jeg tror barn er veldig forskjellige og har veldig ulike behov. Min eldste ammer jeg om natten enda, og hun er snart 2 1/2. Det fungerer bra for oss, og er den måten vi alle får sovet mest og best på. Faktisk ammer jeg henne nesten oftere om natten enn min lille sove-engel på 7 uker. Han sover fort fem timer sammenhengende han, det gjør sjelden storesøstra ;o)

Så lenge det fungerer fint å nattamme, så bare fortsett. Men pass på at tennene er nypusset ved legging, for ellers er det skadelig for tennene! Morsmelk er ikke skadelig for RENE tenner med korte amminger om natten, men om de ikke er pusset, eller om de ligger med puppen i munnen store deler av natten er det ikke bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...