Gå til innhold

Kan noen "erfarne" hjelpe meg...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle prøve å ta tempen for å prøve å finne ut når jeg har EL. Det er ikke lenge siden jeg sluttet på p-piller, men fikk mensen tilbake "allerede" etter 4/5 uker. Og er nettopp ferdig med den nå....hvordan tar jeg tempen?Jeg har tatt den 2 dager nå, når jeg har våkna, og den har vært 36grader.Men når den begynner å øke, er det da jeg har EL eller er det dagen etter...? Eller hva?

Tusen takk til den/de som kan svare meg.....Håper inderlig vi kan være litt "heldig" denne måneden ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri prøvd dette, men her er linken til sånn temp-skjema.. Se om du finner litt info der..

Lurer på om jeg skal føre temp neste syklus jeg og...

Men det er litt pes da....?

Er det ikke like så greit å ta EL-test?

Skrevet

Ja kanskje det er like greit. Men jeg aner jo ikke om den er om 1 uke eller om 3....har jo ikke stabil syklus ennå. Og i sånne pakker er det jo kun 7 testpinner.....Men hva var linken?

Skrevet

Står masse info om tempmåling, maan kan bare finne ut når eggløsningen har vært..

For rett etter EL vil temp gå opp litt...

Men står masse info på den siden, og er et excel-skema du kan laste ned slik at du kan notere tempen om du skal det!

Men tror man må ha sånn spesial-temp-måler....

Kan kjøpes på nett ,står link på linken jeg gav deg!:)

Har lest litt, men er så masse at jeg blir bare forvirra...

Skrevet

Ja jeg trodde jeg kunne litt...men det har liksom ikke angått meg tidligere. Da har det jo vært om å gjøre å ikke bli gravid, men nå skulle jeg gjerne blitt det med en gang. Men det er vel bare å tolmodighet....så skjer det når det skjer. Er vel litt for godt til å være sant om det skjer på 1 forsøk....

Masse lykke til....

Skrevet

Lykke til til deg og! Man vet jo aldri når det skjer, så d kan likesågodt sitt på første...

Håper i grunn jeg må streve noen perioder først...

Må venne meg litt mere til tanken tror jeg...

Er vel jeg i forholdet som har vært bremsen på dette.... Så har på en måte ikke tenkt på dette så lenge... :)

Men det er veldig nå kjekt ja!!

Skrevet

Hei=)

Skal prøve å forklare litt om hvordan man temper.

Først så må man ha en temp med to desimaler, dvs. f.eks. 36,25. Man skal tempe til samme tid hver morgen med én gang man våkner, og man må da ha hatt minst 3 timer sammenhengende søvn. Dagen man har EL kan man oppleve en dipp i temperaturen, dvs at den synker en del, men ikke alle får denne dippen. Når EL er overstått stiger temperaturen med ca. 0.2-0,5 grader. Dette skjer stort sett dagen etter EL. Når mensen er rett rundt hjørnet synker temperaturen igjen. Er man gravid holder den seg høy.

Står masse om temping her: http://pernille.info/basaltemp.htm

Også anbefaler jeg deg å skrive inn temperaturmålingene på www.fertilityfriend.com. Den hjelper deg bl.a. til å finne ut når du har hatt EL.

Masse lykke til med tempingen. Håper spira sitter denne mnd=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...