Gå til innhold

sanasol

Anbefalte innlegg

Skrevet

har da forsiktig begynt med noen draaper tran...skal man gi dem sanasol ogsaa? naar skal man isaafall begynne med det? husker jeg syns den var saa gooood! :) hehehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at du skal gi enten eller, ikke begge samtidig. Dette fordi begge inneholder d-vitamin som ikke skilles ut av kroppen, men lagres i et lager og dette lageret må ikke bli for stort.

Skrevet

er sanasol like bra da? vet du det? tran smaker jo ikke spesielt deilig da...lillegutt grinte paa nesen da jeg lot han faa smake i dag! hihi

Skrevet

det er mindre d-vit i en anbefalt dose sanasol enn anbefalt dose tran... halvparten tror jeg det var. I tillegg har sanasol gått ut og anbefalt at barn under ett år IKKE skal få sanasol...

Det er d-vit som er viktige for de små. Dersom tran ikke fungerer prøv d-vit dråper. Grunnen til at mange velger tran er alle de ekstra vitaminene barnet får i seg :) Dersom du akkurat har begynt med tran kommer det nok til å gå bedre når barnet blir mer vant. Prøv å gi med sprøyte inn i munnhulen.

Min er nå 5 mnd. Noen ganger spiser han tran uten problem, noen ganger kommer det meste opp igjen

Skrevet

Begynte med tran (nøytral) da gutten var 4 uker. Gikk bra 1 ukes tid, så begynte han å spytte det ut. Da gikk jeg over til d-vitamin dråper. Nå er han 4,5 mnd, snart tom for dråpene, så jeg kjøpte tran m sitronsmak. Ga ham det forleden og han likte det, så kommer jeg til å fortsetter med det. Tran er best pga også ineholder omega-3, som er viktig for utviklingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...