Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern vår på 3 har leggetid etter barnetv. Legge rutinene går somregel greit, men når jenta har kommet i seng skal hun ikke da sove?

Tydligvis ikke! Har nå fått forbud mot leker i senga, men får lov til å ha en bamse.

-Jada mamma, jeg har bare en bamse, men jeg skal bare bytte den 14 ganger før jeg legger meg til å sove.

Også må jeg flytte senga mi en meter fra veggen, og ja du må flytte den tilbake før jeg legger meg ellers blir det feil.

- Tørst! neida jeg skal ikke leke med vann i senga. Eller når vannflaska står ved døra fordi hun ikke klarer å lavære å leke med vann i senga,

-mamma du må hente vannet mitt!

-Må på do og tisse og bæsje. -Du tissa for 5 min siden!

-må bæsje. Du var for å bæsje også for 5 min siden, det kom ingen ting!

- Nå sover Vaske (bamsen)

- kom og se!

- Hva da?

- En edderkoppvenn

- Så fint

- Kom å se da!

- jeg skal bare bytte bamsen min jeg.

- mamma, jeg sover jeg

- Mamma! Jeg sover!

- så fint, natta

- Nei, jeg sover!

Hvordan få slutt på denne evindelige vandringen og masingen?

Noen råd? Trenger også rå til hvordan få av nattlyset, som jeg trorr kan være noe av årsaken til problemet.

Hjelp! begynner å bli desperat! Sovner skjelden før 20.30 eller senere. Hjelper ikke med senere legging, er bare tilsvarende lengere våken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.

kan bare ikke si annet enn at jeg har hatt det på nøyaktig samme måte som deg der . Jeg er en svoren tilhenger av nannyhjelpen, nanny911 osv i tapre forsøk på å forbedre mine evner som oppdrager. Den metoden som har funket for meg er det at jeg ignorerer, gir beskjed til datteren min at etter at jeg har sagt natta nå så vil ikke jeg svare eller reagere mer på tullet ditt osv. Det er klart at hun har stått i døra og ropt med sine lungers fulle kraft, men jeg har ikke gitt henne annen reaksjon enn at jeg bare har tatt henne i hånda og lagt henne uten ett ord. Eneste ordet jeg hele tiden sier er god natt og elsker deg før jeg igjen går. Det tok ei ukes tid, men så gikk det bra. Nå vet hun at jeg mener det jeg sier og ferdig med det,

du kan jo prøve å true datteren din med det at hvis hun ikke slutter å tulle med at hun skal på do hele tiden er du nesten nødt til å ha på henne bleie på natten siden hun tydeligvis ikke kjenner ordentlig når hun må tisse eller bæsje.... kanksje det hjelper!!

uansett så føler jeg med deg i dine frustrasjoner og kjenner følelsen altfror godt!!

gudd løkk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...