Gå til innhold

Sivert eller Trygve

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tydelig at de fleste går for Sivert...

Det er det godt mulig vi gjør også.

Men: Kanskje jeg spurte dere på feil måte.

Kanskje jeg burde spurt: Hvilke forbindelser/assosiasjoner har dere til de to navnene? Hva slags liten gutt ser dere for dere?

(vet det er vanskelig, men :-))

Annonse

Trygve liker jeg ikke... Aldri likt det og det minner meg igrunn om en sånn mann som kunne reist ned til Thailand for å finne seg en ungjente på 19 å gifte seg med, for så å begynne på barn igjen.... Mine assosiasjoner;-p

Sivert derimot er ganske så søtt:-) Minner meg faktisk om en av de søteste småguttene jeg har vært borti noensinne!

Sivert er fint, men jeg føler at det vil bli veldig populært fremover. Synes jeg hører det så ofte. Tror også sønnen til Bjørn Dæhlie heter det, og det påvirker jo folk.

Trygve er også fint. Jobbet med to som het det, morsomme og koselige typer begge to.

Ellers, hva med Sigve? Jeg synes det er så koselig - også er det jo litt blanding av både Sivert og Trygve :-)

En siste ting i forhold til dette:

Blant de vi kjenner har jeg fått litt inntrykk, merkelig nok, av at damer tenderer mer til å foretrekke Sivert, mens de som har likt Trygve best stort sett har vært menn...:-)

Er dette noe man tror vi burde tenke på? Eller: Tror dere det er sånn, eller er inntrykket bare tilfeldig?

Holder en knapp på Sivert. Fint og stødig navn på både gutt og mann. Trygve er også fint, men assosierer det mest på voksen mann (som din sønn også en gang blir.. he he) Min kjempekoselige og snille lærer i alle år het det navnet. Passet bra på han, så trygg og god jeg oppfattet ham.

Annonse

Trygve 80-talls ? Det forbinder hvertfall ikke jeg med 80-tallet.

Når det gjelder navnene, så hadde jeg nok jeg valgt Sivert. Men syns i grunnen begge er fine. Før syns jeg det var vanskelig å se for meg en baby Trygve. Men nå kjenner jeg en, en skjønn gutt, og da er det helt naturlig likevel. Så fint navn begge, men skulle jeg valgt ville jeg nok valgt Sivert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...