Forskeren Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Har en gutt på bare 5 dager som ser ut til å vil ha pupp heeeeeele tiden. Jeg vet dette ikke er uvanlig, men det er helt klart at han ikke er så sulten. Han sovner jo typisk ved puppen og våkner etter kortere tid. Men hvor snart kan man innføre smokk? Vil jo ikke at han skal bli sugeforvirret, de anbefaler jo å vente til 4 uker egentlig. Vi gjorde det men førstemann, men da ville hun ikke ha smokk, hvilket gjorde at jeg ble brukt som smokk i 6 mnd. Ønsker gjerne å unngå dette denne gang, men hvordan? Kom med deres tidlige amme- og smokkeerfaring!
mamma til 2 prinsesser Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 AKKURAT samme her! Babyen min er også 5 dager, og suger heeeele tiden.... I dag virker det som hun faktisk spiser, de andre dagene har hun nesten bare sovet ved puppen. Men gjør ikke annet enn å amme jo. Tror det er fordi de har sånne økedager... Men du ville ha råd, det har ikke jeg da.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Så lenge de suger bra av puppen kan de få smokk. Begge mine har fått smokk fra dag 1.............. Syns ikke det høres lurt ut å vente med smokk til ungen er 4 uker. Nettopp pga det som skjedde deg når ungen da nektet. Det samme gjelder flaske. Så fort de har lært seg riktig sugeteknikk ved amming kan de bli introdusert til både smokk og flaske........ Vi brukte aldri de smokkene som er beregnte til de minste barna, men kjøpte de fra 4 eller 6 mnd og oppover. De er større og sitter bedre i munnen. De tar mye av brystvorta inn i munnen når de spiser og liker derfor ofte større smokker....
2 gutter og 1 jente Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 jeg lot min faa smokk mens vi enda var paa sykehuset. proevde foerst amming for aa se om vi fikk det til, og det gjorde vi jo, saa etter det lot jeg han faa smokk. det er saa god troest i den smokken altsaa.
Forskeren Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2007 Takker for svar, nå er jeg fristet til å prøve (løp og kjøp i morgen!). Hørtes lurt ut med større smokk kanskje, ja... Han suger godt av puppen, har gjort det fra første stund. Håper jeg ikke "ødelegger" det.
Kondis som en murstein Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Vi "løpte og kjøpte" samme dagen vi kom hjem fra sykehuset... De sa at vi bare skulle få igang ammingen, så var det fritt fram for smokken ) Og glad er jeg for det!!!
2 gutter og 1 jente Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 min kar bruker smokken for de sma, og han har kjempegodt tak paa den. mn maa hale og dra for aa faa den ut av munnen hans! heheheh saa jeg ville ikke brukt de digre enda da....
Forskeren Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2007 Tror jeg kjøper begge deler!! Så får vi prøve oss fram...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 jeg har aldri hørt om det å vente med sutt til han er 4 uker.. jeg hørte at du skulle vente til sugeteknikken var i boks! min begynte da han var 6 dager, og gikk fint det:o)
Forskeren Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2007 De sa 4 uker til meg på barsel.. Mener Gro Nylander også sier det... Men ut fra det dere skriver og min erfaring fra sist, tror jeg at jeg starter i morgen!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 gjør det du:o) er vel kanskje litt vanskelig å få han til å ta sutten etter 4uker! Nei, jeg hadde kjøpt med en gang i mogen:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå