Gå til innhold

Flere som må droppe å reise på ferie?

yabadabadoo

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med eneggedetvillinger, nesten uke 17 nå. Og alt ser bra ut har jeg skjønt.Har blitt rådet av en lege fra NSFM i Trondheim om ikke å ta den turen til Danmark som vi hadde tenkt oss på, den vil være i uke 20-21 omtrent. Jordmor sa det samme i dag, men de gir ingen spes grunn annet enn faren for komplikasjoner i forbindelse med en slik graviditet. Er det flere i samme situasjon? Jeg blir selvsagt hjemme, men er bare litt nysgjerrig på om dette er rutine.

Fortsetter under...

Hei. Vi dropper også ferien i Danmark. Den skulle også være rundt uke 20-21. Er i uke 15 nå. Men vi gjør det fordi vi selv er litt engstelige. Har hatt to svangerskapsforgiftninger, så jeg vil helst holde meg nærme Rikshospitalet i tilfelle noe skulle skje.

Jeg dro til Norge (bor i Nederland) da jeg var i uke 22.

Jeg venter eneggede.

En venninne av meg som venter toeggede var med, og hun var i uke 30.

Jeg merket at det var veldig bra for meg aa dra bort en tur. (selv hadde jeg ikke dratt i uke 30)

Vi tok det veldig med ro selvfolgelig. Da flyet hjem var 12 timer forsinket fikk jeg en rullestol aa sitte i for aa slippe aa staa og vente. Det er da ikke storre sjanse for ttts om du tar en liten tur til danmark vel..?

Jeg hadde spurt legen om en god grunn til at jeg ikke skulle dra, for en ferie kan vere bra for deg og babyene.

Vi skulle egentlig til Kypros men det droppa jeg. Så jeg tok en tur til danmark istede for. Da var vel jeg i rundt uke 23-24 tror jeg. Fikk beskjed av legen det bare var sundt å komme seg ut litt så lenge formen er bra,og du ikke stresser så mye.

Annonse

Jeg har født prematurt med sistemann i Hellas, og det var ingen fornøyelse. Nå venter vi tvillinger og er på flyttefot til Spania. Legene har allerede sagt at jeg bør holde meg i Norge. Det blir for langt for de to guttene våre å kjøre bil ned dit. Derfor tar jeg sjansen på å fly ned med følge av ei venninne. Da er jeg 26 uker. Reiser tilbake til Norge 2 uker senere for å ruge ferdig. Helsevesenet i Spania er helt greit, men de snakker ikke engelsk bla ( dette er ikke solkysten, altså ) og da blir det vanskelig synes jeg. Må bare håpe på at jeg kommer meg hjem igjen med barna i magen i august.

Har droppa en treukers ferie til Botswana. Billettene var kjøpt og betalt før jeg ble gravid. Vi skulle fremdeles dra da vi trodde det var et barn, bare hode oss unna malariaområde og bo privat.

Da vi fikk vite at det ble tvillinger avlyste vi turen og fikk igjen penger for flybilletten uten problemer. Legen sa at det var helt opp til meg om jeg ville dra eller ikke, men tror han viste minimalt om tvillingsvangerskap.

OI fikk du beskjed om dette så tidlig. Er i uke 17+2 nå og mine foreldre har spandert tur på hele familien og skal dra den 6 juli. De bestilte tur til Danmark pga meg og ikke sydentur fordi det er nærme hjemme. Men har tenkt å finne ut hvor sykehus er i forhold til dit vi drar samt rådfører meg til legen når jeg skal på ul 3 juli. Gledet meg slik til å komme på ferie å bli litt dullet med av familien. Nemlig blit lovet god oppvertning:-)) men selvsagt helsen først så det er vel individuelt også men trodde Danmark var litt uskyldig å dra til da. Men nå ble jeg litt i tvil.

Tror også nemlig så sant det ikke er noe stressende tur at det kan være greit å fokusere på noe annet en hjemets fire vegger. Men uansett vi hører på legen.

Klem

Det er sikkert ikke så stor risiko. Tror det bare er jeg som er overnervøs. Men det er fordi jeg har hatt to svangerskapsforgiftninger. Fødte i uke 28 og 33. Morkakeløsning på den siste, men hadde kjempe flaks som faktisk var på sykehuset. Det er kun derfor vi ikke reiser. Ser helt klart at det hadde vært deilig å komme seg bort, men men. Vi får ta det igjen neste sommer =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...