Gå til innhold

"Knekk" i nakken når hun sover... Ikke bra???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er en uke i dag, og når hun sover så vrir hu og vender på seg helt til hodet ligger skikkelig "knekk" bakover.. (vanskelig å forklare), men havner liksom langt nede på ryggen.. Er dette farlig? Vi er jo så opptatt av å "passe på" nakken til små babyer når vi løfter osv, men hu bøyer det jo helt bak selv og ligger sånn halveis på siden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min gjør det samme. Jeg tror ikke hun ville gjort det hvis det var vondt for nakken.

Skrevet

Hei, vår har også hatt sånn knekk. Anbefaler deg å se på nettsiden www.kiss-kidd.no, det kan skyldes låsninger i nakken. Se under kiss 2. Kan lønne seg ev å sjekke det ut hvis det fortsetter. Vår ble behandlet og er helt fin nå!!

Skrevet

Jepp, gutten min lå også i en 90 graders vinkel. Han hadde låsninger i ryggen og nakken (kiss kidd), og etter 4 behandlinger hos kiropraktor var han helt fin!

Er babyen rolig?

Gutten min fikk kolikk som følge av låsningene. Dette er fordi låsningene hemmer vagusnerven som går til magen. Etter behandlingene så forsvant magevondten. Grininga begynte etter ei uke.

Råder deg til å ta babyen med til kiropraktor for at de skal ta ei lita vurdering.

Skrevet

Nå har jeg lest på den kiss-kidd siden... Men hun har ingen av de 5 symptomene/kjennetegnene som står der.... Ville dere fremdeles ha fåt sjekket det?

Skrevet

min sov også sånn ei god stund etter fødsel.. ja, sikkert til han var 6-7mnd!

jeg ble fortalt at det var ei bra "pustestilling" for de små.. ikke vet jeg!

finner forresten av og til gutten vår slik enda, og nå er han snart 14 mnd!

han har heller aldri hatt noen andre symptomer på kiss!

Skrevet

hei anonym.

Jeg ville sett an litt, da vet du hvertfall om det:-) hun er jo bare en uke, så hvis andre symptomer dukker opp kan du jo ha dette i bakhodet. Min kom ikke til behandling før han var 5mnd, pga feilbehandling hos fysioterapeut på helsestasjonen. Min fikk kolikksymptomer av kiss, og ble veldig urolig, men de kan like gjerne bli veldig rolige av det.

Gratulerer med baby forresten:-)

Skrevet

Datteren min lå også sånn en periode, vi skjekket henne og fikk behandling hos manuelterapaut. Hun hadde kolikk, men det var uavhengig av låsningene i ryggen. Ville nok tatt det opp med hs og evt bedt om å få en fysioterapaut til å se på det. Mulig hun er litt for liten til å ha en feilstilling...

Skrevet

Anna ligger også sånn. Hun har hatt kolikk, men ble "friskmeldt" av kiropraktor på mandag. Har vært til behandling 4 g. Jeg spurte om han kunne kjenne på nakken hennes pga dette og fordi jeg syns hun er litt høyrevridd. Men han sa hun var helt fin i nakken. Så det kan være helt normalt også, men vær obs på andre symptomer da.

PS: Gratulerer med jenta =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...