Gå til innhold

Noen som har vært lærling og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om noen har jobbet som lærling og vært gravide. Er det å anbefale? Min sønn er 2 år og vi vil ha en til slik at det ikke blir alt for stor aldersforskjell på de, men jeg har igjen 2 år av læretiden!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo omtrent det samme som å gå skole og å gå lærling, du er ivertfall sikret utbetaling/lønn i permisjonstiden da.

Jeg skal begynne som lærling til høsten men planlegger og bli gravid og har prøvd en stund nå. Jeg tror det erlike lurt nå som noen annen gang.

Skrevet

Det var godt å høre selv om man ikke får de feteste utbetalingene i mnd!!!!! Eller er det noe støtte å hente??? Jeg er gift!

Skrevet

Får man så mye støtte når man er smaboer da? Tror det har noe med inntekten til samboer også...? Synes jeg har sett det et eller annet sted...?

Skrevet

Du får permisjonspenger evt, om du har jobbet 6 av de 10 siste mnd før en går ut i permisjon. Det gjorde jeg da jeg fikk min sønn, og da går det på DIN inntekt, samboers har ingenting med det å gjøre. Men om du er skal ha permisjonspenger i form av lån/stipend (som du har rett på i lærlingtiden) så teller nok samboers inntekt også, men det utgjør ikke så veldig mye=)

Noen fet utbetaling blir det ikke, men når skal du begynne lærling?

Jeg begynner til høsten og håper på å jobbe 6mnd før jeg går ut i permisjon da det vil lønne seg mest... men jeg har bi inntekt også da som også har litt og si...

Håper dette hjelper litt og at det er forståelig det jeg skriver=)

Skrevet

Takker for svar!

Je begynte som lærling i januar, skal være lærling i 2 1/2 år tilsammen fordi jeg har gått privatskole. Så jeg fyller kravet om de 6 beste mnd av de 10 siste før jeg går ut i permisjon. Jeg jobbet mye sist jeg gikk gravid for å få 6 bra mnd!!! Lønner seg kanskje ikke å ta et helt års permisjon???

Skrevet

80 % er vel det som vil lønne seg best? Da blir det jo utbetalt mer på mindre antall mnd?

Jeg tror det var det jeg gjorde, denne gangen blir det sikkert samme prosent og antall mnd... Greit og komme seg ut i jobb tidlig, sønnen min begynte ikke i barnehage før han var tre år og det var for sent vises nå, tror de har godt av å komme ut tidligere, og da blir det ikke så tungt for oss å begynne og jobbe heller=)

Skrevet

Da vil jeg være borte i 9 mnd fra jobb/lærlingtid. Jeg vet at min arbeidsgiver IKKE liker at lærlinger blir gravide og dermed får et opphold i læretiden, jeg er jo 25 år og voksen så jeg skal vel ikke ta det så tungt?

Skrevet

Jeg var gravid som lærling.... hadde 2 mnd igjen av læretiden da jeg gikk i permisjon. gikk bare greit det, så får du jo fødselstipend fra lånekassen. kom veldig greit med for min del :)

Tror ikke det blir noe problem nei.

Skrevet

Du skal ikke bry deg oppi hva arbeidsgiver synest... dette er opp til deg!! Tenk på deg og barnet og tiden fremover og gjør det som gir dere best utfall!!

Skrevet

Jeg har ikke tatt opp lån og stipend for dette semesteret, kan jeg allikevel få fødselsstipend derifra?

Jeg er jo ikke gravid enda, så kanskje jeg kan søke til høsten??

Godt å høre at andre har gjort det samme som jeg begir meg utpå!!

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer med laanekassen, jeg vet vertfall at om du går skole og har lån og stipend og blir gravid og må gå ut i permisjon blir allt lån fra det året omgjort til stipend og en får måneds utbetaling i et år framover (permisjonstiden) du finner sikkert en del på nettet, på laanekassen.no eller på nav.no... Om ikke kan du jo alltids ta en tlf, etter du har blitt gravid kanskje=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...