Gå til innhold

Noen andre som vurdere tøybleier.

Tulletutta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har lest litt om det. desverre er det liten miljøgevinst, -vaskemidler og rispapir tilsvarer omtrent samme mengde forurensning som papirbleier!

og så må du regne jobben det er å vaske, at dersom du er ute blant folk så må du faktisk ta med deg brukte bleier hjem igjen, osv..

så jeg har kommet frem til at det blir papirbleier her i huset, ja...

får prøve å være mer miljøvennlig på andre måter..

'skru av lyst i rom en ikke er i

'bare fylle vannkoker med så mye vann en faktisk skal bruke

'skru ned temperaturen i huset med en grad eller to

'gå/ta buss i stedenfor å bile i de fleste sammenhenger (lett for meg som ikke har lappen.. hehe)

'resirkulere

osv..

men tøybleier blir det altså ikke..

ja, men då må du rive av plasten med driten og alt i.. eg vurderer seriøst tøybleier har vert i svartasmoget og kikka og det gjorde at eg fekk lyst til å bruke tøybleier når eg fekk sjå kor restavfallet vart av. Sortete mykje fra før av og er veldig opptatt av avfall og miljø. Eg sorterer plast,papir,bio,glass,metal og så rest til slutt. Tenker på det når eg kjøper inn mat og slik og. Så det blir liksom feil å bruke eingangsbleier då, handler vel for holdninger for min del..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Vi har tøybleier!:-)

Er ikke særlig mye ekstraarbeide, og vasker dem med vanlig vask, så forurenser egentlig ikke noen ting. Skal en ut blandt folk så går det an å bruke engangsbleie hvis det å ta med brukte bleier hjem er et problem.

Men vi gikk over til papirbleier da jeg fikk svangerskapskvalme, for det lukta mer hvis jeg skulle skifte tøybleie, og en må også skifte litt oftere med de tøybleiene vi har i forhold til engangsbleiene (vi arva tøybleier, og det er ikke det beste systemet dessverre), og vi fortsatte med det fordi det er bedre for snulla siden hun har gips (tøybleiene er mer gunstig for hoftene enn plastbleier, men i snulla sitt tilfelle er engangsbleier bedre siden hun har hele beinet i gips). Men håper å kunne begynne med tøybleiene snart igjen, og spira kommer til å bruke de med engang hun kommer.

Annonse

vi bruker tøybleier, og ærlig talt så ville jeg aldri ha vurdert noe annet.

Jeg tror ikke noe på at man kan sammenligne tøybleier og papirbleier i det hele tatt.

Vaskemiddel trenger man ikke så mye av for å få dem rene siden man kokvasker, og rispapiret kan brukes opp igjen!

Vi vasker rispapiret med mindre det er en bæsjebleie.

Dette er også nedbrytbart.

Dessuten er det å ikke orke et par ekstra maskiner i uka en dårlig unnskyldning for meg.

Det er nesten ikkeno arbeid i det hele tatt!

For meg er ikke dette et tema i det hele tatt, da vesla her har kjempesensitiv hud, og lett får utslett.

Da er spørsmålet enkelt: Vil dere helst ha på dere en truse av bommull eller plast??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...