Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bestiller dere første time hos lege/jordmor?

Det sies at man må være tidlig ute for å få fødeplass der man ønsker (oslo), mens anbefalt 1. kontrol er uke 8-12. Jeg leste her at man måtte søke med en gang man er gravid men man må jo ha helsekort for å søke og da må ma ta en tidlig kontroll eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt usikker på det med fødeplass, så det kan jeg ikke svare deg på...

Men, ang første kontrollen... Jeg har time hos legen min nå på fredag, er da 6+ 4. Det er nok mest fordi jeg vil bekrefte at jeg faktisk er gravid (har liksom ingen symtomer enda, og i tidligere svangerskap har jeg vært full av symptomer på denne tiden...), og fordi vi har vært så uheldige å mistet...

Det er vel individuelt når man er på første kontrollen, kan ikke si jeg har hørt at det er mest vanlig i uke 8- 12...

Skal til gyn 6.juli, da er jeg 9+4 hvis jeg ikke regner helt feil nå... Og da skal jeg høre om jordmor, hun holder til på huset der...

Jøss, mye rot her nå gitt, beklager at jeg ikke kan gi deg et mer konkret svar....:o)

Skrevet

Hei! Legen min anbefalte meg å komme i uke 9, pga ferietid. Ellers ville de hatt meg inn mellom uke 12 og 16 visstnok. Angående sukehus: Det er legen som sender paprene dine videre til sykehuset! Så du kan ikke reservere plass på egen hånd, for å si det slik. etter 1 kontroll sendes papirene inn, og sykehuset sender ut en reservasjon på plass den dato du har termin. Du får også innkallelse til ultralyd ganske raskt, som da skal gjennomføres i ca uke 19. det var iallfall slik det har vært med mine to sv.skap, og nå er jeg i uke 7 og skal til legen som sagt i uke 9! Om du ønsker et annet sykehus enn det nærmeste må du nok opplyse om det til legen, slik at papirene dine kommer til riktig sted.

Lykke til videre:-)

Skrevet

Jeg var denne uken på 1.kontroll og er ca 7 uker nå. Synes det er godt å få det "bekreftet" jeg da. Så blir det jordmor om en måned. Ser ut til å være veldig forskjellig. Denne nye reformen med færre kontroller er ikke gjennomført overalt, ikke her hvor jeg bor, så jeg skal følge "gammelt" opplegg med en gang i måneden i begynnelsen og så øker det på senere. Lykke til!

Skrevet

Er vanlig og komme til 1.kontroll rundt uke 12. Var den beskjedn jeg fikk. Gleeeder meg!!! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...