Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Natt til søndag våkna jeg og hadde siiinnsykt vondt i magen (verre enn når jeg mista), så var sikker på at nå mister jeg igjen.. Men så gikk jeg på do og hadde skikkelig diare.. Føler jeg ikke får gjort fra meg og er livredd for at det skal komme igjen, for det var så vondt. trodde jeg skulle dø rett og slett..
bergen81 Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Sånn har jeg også hatt det! Helt forferdelig! Det hjelper for meg å drikke masse vann og spise grovbrød og musli. Men er fremdeles helt stinn i magen, og det går flere dager mellom hver gang jeg får gått på do.. Er visst veldig vanlig i følge legen min..
smuffe og fruen Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Om man går på apoteket får man kjøpt noe som heter laktulose. Dette er en søt og klissete væske som man drikker daglig, 15 ml (ca en spiseskje) er ofte nok. Laktulosen er ikke direkte avførende, vil ikke sette i gang noen store og tunge dorunder og vil med det ikke utgjøre noen fare for barnet. Man kan vel si at laktulosen er en slags smørning - Den smører og myker opp i tarmene, og hjelper tarmene til riktige bevegelser, holder tarmfunksjonen ved like - kort sagt: Laktulosen hjelper avføringen på vei ned og ut på en enkel og ufarlig måte - rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå