Gå til innhold

Blod i avføringen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke akkurat et deilig tema, jeg vet. Men jeg har merket ferskt, rødt blod (utenpå) avføringen min de siste to dagene...hva kan dette være? Noen som har opplevd det samme? Kan det være hemorider?

 

Sukk...håper noen kan hjelpe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan absolutt være hemorrider. Og det er vel mest sannsynlig. Men det kan også være andre, mer alvorlige ting, så jeg anbefaler deg å gå til legen. Hvis han finner hemorider, så er det nok de som gir blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har du litt treg mage vil jeg tro det er hemorider. Det er veldig vanlig med både treg mage og hemorider under svangerskapet. (og ikke farlig).

 

Håper det hjalp deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda...Hvis blodet er friskt og ligger utenpå avføringen så kan det nok stemme at det stammer fra hemorider eller rifter i nedre del av endetarmen. Les:

 

Det andre viktige poenget er at de kan blø. Det gjør de fleste hemorrhoider fra tid til annen, men som regel er det snakk om små mengder friskt blod utenpå avføringen. En sjelden gang kan de imidlertid også gi større blødninger.

 

Fant det på en side om hemorider, og stemmer jo med det du skriver.. Jeg tror jeg ville sjekket det for å være sikker uansett. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask og god tilbakemeld. Jeg får vel ringe legen å sjekke ja...bare det at jeg var der nettopp for svangerskapskontroll...vil ikke virke som en stresset og paranoid gravid. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...