Gå til innhold

dette sa hs til meg ang vaksiner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

-hun hadde aldri hørt om bivirkninger av prevenar.

-det er en viss risiko med vaksiner, slik som det er en viss risiko med alle andre medisiner. såklart.

-ingen har bevist at autisme kommer av mmr-vaksinen, og de har forsket mye på det verden rundt.

-alle barneleger og helsesøstre osv vaksinerer ALLTID barna sine, ingen tør å la være.

hvorfor skal dere da ikke følge vaksineringen? det er større risiko for at barnet ditt får en av de sykdommene det vaksineres mot, enn at det tar skade av vaksineringen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg følger helt klart vaksinasjonsprogrammet!

Skrevet

Har du tenkt over hvem hs jobber for?

-Mange bivirkninger som blir raportert inn til helsemyndighetene blir ikke rapportert inn.

-Det er mye det ikke er bevis for som eksisterer fordet. Alt må bevises en gang vettu, kanskje kommer beviset om to år, kanskje ti?

-Jeg har selv en lege som ikke anbefaler å følge å følge vaksinasjonsprogrammet.

-hs er jo bare ett individ, og gud så mye forskjellig de sier, i tillegg er det stor forskjell på å vaksinere barna sine, og å følge vaksinasjonsprogrammet. (Jeg for min del har vaksinert jenta mi mot stivkrampe, så hun er jo vakisnert da)

Hvis du skal komme med noe fornuftig på dette området ber jeg deg sette deg inn i begge sidene av saken før du gjør deg opp en mening.

Skrevet

Det første punktet ditt henger ikke på greip....

Skrevet

Altså, folk ringer inn for å rapportere, men raportene blir ikke lagret. Skjønte du hva jeg mente eller?

Skrevet

- bullshit, det er registrert en sterk økning i bivirkninger fra prevnarvaksinen ble innført i Norge i 2006! I USA ble det registrert 217 dødsfall de 4 første årene etter innføring av prevnar (VAERS).

- det er en viss forskjell på å ta medisin for sykdommer du har og for sykdommer du kanskje kan komme til å få...

- foreldrene til de bortimot 3000 barna som "tilfeldigvis" har utviklet autisme etter vaksinering, er vel ikke helt enige i den teorien!

- alle barneleger og helsesøstre osv vaksinerer IKKE alltid barna sine!!! I flg tidsskriftet for den norske legeforening er en lavere prosentandel leger som vaksinerer barna sine, enn det er blant folk generelt.

Det får bli opptil hver enkelt å vurdere risikoen for sykdom kontra risikoen for vaksineskade! Blir for dumt at du skal trekke den konklusjonen for oss alle, på bakgrunn av de opplysningene du kommer med her!

Innlegget ditt beviser iallefall hvor lite helsesøstrene her i landet vet om vaksiner!

Skremmende!

Skrevet

dette var til HI. Linker til disse påstandene finner du flere steder på vaksinedebatten hvis du leter litt.

Skrevet

altså, dette er hva helsesøster på helsestasjonen sa til meg. det er ikke noe jeg sitter og mener og synser om. ville bare dele det her. hun har satt en del vaksiner, og jeg tror nok hun hadde fått vite om noen hadde fått bivirkninger. jeg spurte henne pga det jeg har lest her inne. og hvis dere kan komme med bevis, sort på hvitt, at autisme er en bivirkning av mmr, skal jeg ta den med til henne.

hi

Skrevet

Nei ærlig talt! Det må da heller være helsesøster som sprøyter ungene fulle av gift som bør komme med bevisene på at det ikke er skadelig, ikke motsatt! Ingen vet hva langtidsbivirkningene av vaksiner kan være, og det største problemet til foreldre som mener barna deres er skadd av vaksiner er jo nettopp mangelen på bevis!

Skrevet

sårt tema? ville som sagt bare dele det, men jeg må tydeligvis sette meg bedre inn i saken først. no need to kapp my hode off ;o)

Skrevet

Alt i orden, på vaksinedabatten finner du mye info for og i mot, og en del kildehenvisninger!

God lesning!

Skrevet

vet ikke om jeg tør å lese jeg, har allerede vaksinert..

Skrevet

til anonym 17.18. Var det noen registrering over vor mange arn det var som døde fordi de ikke fikk vaksinen?

Skrevet

Dette er faktisk, mener jeg en SÅ viktig debatt at det burde være mulig å holde seg saklig.

Mitt innspill;

Vi har valgt å følge vaksinasjonsprogrammet, men ikke ta prevenar.

Vår begrunnelse er følgende; det er ikke forsket på virkning av vaksinen over lengre tid enn 10 år og heller ikke på hvordan den kan påvirke fertilitet. Begge disse er for meg faktorer som er viktige.

For å ta et eksempel på dårlig informasjon til oss som "forbrukere" i vaksinesammenheng, så se på livmorhalskreftvaksinen! Der har Norge akseptert den inn i sitt vaksinasjonsprogram, mens det faktisk fremgår at det er som et forsøk å anse. Så våre barn, våre 16årige jenter blir faktisk brukt som forsøkskaniner av et gigantisk amerikansk farmasøytfirma. (henviser til artikkel i Aftenposten forrige uke, DT og dagbladet dagen etter, men har ikke linkene for hånden i skrivende stund.)

Nei, jeg liker å vite hva og hvordan før jeg lar det kjæreste jeg har bli pumpet full av det.

Skrevet

er det jeg som ikke er saklig?..

jeg blir faktisk sint jeg, når man ikke får noe som helst info på forhånd om vaksinene what so ever. jeg tør rett og slett ikke lese om det, for nå har vi allerede vaksinert babyen. de spurte ikke engang på hs om vi ville.. tok det som en selvfølge. sorry hvis jeg har tråkket på tær her, jeg har bare skumlest en tråd her på småtroll om folk følger programmet eller ikke. nå blir jeg nervøs :/ de kan vel ikke tillate seg å bruke små mennesker som forsøkskaniner vel???

hi

Skrevet

Du har helt rett! Det er vanvittig skummelt at man ikke får info. Men bare det at vi har et internetforum hvor man kan dele tanker og fakta, og gjøre fler og fler obs på at det fins en annen side av saken er gull verd! Men det er mye informasjon tilgjengelig hvis du leter litt. Det finnes bl.a. en bok som heter sannheten om vaksiner som er veldig upartisk og konkret. Det finnes også en del bøker om alternativ medisin som tar for seg dette temaet. Også har vi vaksinedebatten her på DiB da. Jeg skulle bare ønske at folk hadde klart å diskutere dette på en saklig måte, slik at man klarte å få svar og kunnskap uten å måtte lete seg gjennom hundrevis av hissige innlegg. Jeg må inrømme at jeg kan hisse meg opp selv;( men forsøker å la være.

Lykke til i den labyrinten det er å sette seg inn i temaet.

Skrevet

Min sambo jobber med en autistisk gutt i barnehagen, Foreldrene mener at han utviklet dette i forbindelse med vaksinene. Noen som kan mye om dette her inne? Må si jeg var veldig "engstelig" etter at min datter hadde fått de, man hører jo så mye om det..

Men dere som kan litt om det, tror ikke dere at de som utvikler autisme må ha "noe" latent som blir utløst av vaksinen? ha et dårlig immunforsvar (evt en infeksjon) når de får vaksinen og autisme utvikles..

Er et etisk dilemma for oss mødre dette - man ønsker jo å gjøre det man tror er best for barnet sitt, men man kan virkelig ikke vite..

Skrevet

En veninne av min mor har tre barn. To av disse er autistiske, den eldste sterkere en den yngste. Moren mener bestemt at dette skyldes vaksinene, men andre i familien mener at de altid har har sosialle avik helt fra fødselen.

Vanskelig for oss som står utenfor og vite. Men det kan jo være lett og skylde på vaksinen, så er det noe utenfra og ikke "arv". HAr også hørt at det ofte er i samme alder som vaksinene blir tatt at det er fokus på barnas sosiale atferd, og at det derfor ofte knyttes til vaksiner.

Men jeg er ingen lege og hvet ikke noe om dette. Bare tanker fra lille meg.

Skrevet

Dette var akkurat det motsatte av hva min sa til meg....

Og det med bivirkninger av prevenar er godt dokumentert.

I usa har de brukt denne lenge, og venninnen min har bodd der å fått barn der.

Man skal ikke stole på alt man leser, men man bør undersøke litt grundig før man gir barna noe de absolutt ikke trenger og som kanskje dreper dem!

Skrevet

syns det var en unødvendig formulering "som kanskje tar livet av dem".. ALLE mødre her inne vil det beste for barnet sitt, og det blir bare så useriøst å skrive slik og dømme mødre som har valgt å vaksinere. Det er dessverre uenighet - og det er et dilemma når man som ferelder skal ta et valg ang vaksinering eller ikke..

Skrevet

Tingen er at i land hvor disse sykdommene finnes er flere barn som dør eller får men av sykdommene man vaksinerer mot, enn det er barn som blir syke av vaksinene.

Jeg ville aldri tatt sjansen på å ikke vaksinere mine barn- spesielt nå når stadig flere farlige sykdommer som tuberkolose og polio er på veg tilbake. Tuberkolose er en sykdom man trodde man hadde bekjempet, men som f.eks. er et stort helsproblem i VÅRT NABOLAND

Russland. I usa er det flere og flere barn som dør fordi foreldrene ikke vaksinerer dem, det er nemlig stadig flere av disse sykdommene som nå kommer tilbake fordi mange ikke er vaksinert. Man har sett dette i land som england og usa lenge, og det stod om dette sist i New York times denne uken. Hele folkehelsen kan bli dårliger og stadig flere "døde" sykdommer kommer tilbake.

Jeg reiser mye til land der barn dør av disse sykdommene som vi ikke engang husker (det er vel derfor mange velger bort vaksine). Få av barna i disse landene får vaksine. Jeg kjenner f.eks.flere som er funksjonshemmet av polio. På grunn av min reising så får mine barn får også tilleggsvaksiner, men du vet aldri hvor turisten som hoster på barnet i bussen din har vært eller hva du kan møte på på ferie.

Jeg sier ikke at vaksine er uten risiko, jeg bare sier at du tar en større sjanse ved å ikke vaksinere. Lykke til til dere som ikke vaksinerer!!

Skrevet

Forresten, dette med økning av autisme er en vanskelig sak. Man tror det genetiske spiller inn når det gjelder autisme (f.eks. stor andel i enkelte land i asia). Den store økningen har i all hovedsak å gjøre med bedre informasjon om autisme og bedre identifisering. De seneste studiene beviser ingen sammenheng mellom vaksine og autisme, men det er fint at man holder et øye med om det kan være tilfelle. Men selv om det er det er det FREMDELES færre som rammes enn de som potensielt reddes av vaksine.

Skrevet

Jo da, det kan godt ha en sammenheng med informasjon, men det eksisterte jo ikke før vaksinene, og eksisterer fortsatt ikke i miljøer hvor det ikke vaksineres.

Skrevet

Vaksiner er IKKE frivillig i USA, barn får ikke tilgang til skole og barnehage uten vaksiner.

Skrevet

Hva er prevenar vaksine mot? Har ikke satt meg noe inn i dette jeg. Har ikke tenkt på det engang før jeg leste denne tråden. Har bare tatt det som en selfølge at vaksine er en bra ting. Skjønner at det er verdt å tenke gjennom dette.

Har to spm: har noen dokumentasjon på når autisme oppstod? Og hvorfor kan ikke autisme henge sammen med noe annet i den siviliserte verden som ikke finnes i lukkede samfunn (type uoppdagete stammer, amishsamfunnet osv) som feks (og dette er kun noe jeg kaster ut uten å ha satt meg inn i saken) bruk av mobiltelefon, stråling fra høyspentledninger, bruk av kremer ol med hormonforstyrrende stoffer, diverse miljøgifter som inntas gjennom vann eller mat som kan gi skade på genmaterialet et barn arver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...