Gå til innhold

Forhøyet hjelpestønad ved eksem?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått mer enn sats 1? Jeg søker nå forhøyet for mitt barn pga eksemen er helt ute av kontroll og huden er bare et åpent sår. Jeg bruker 2 timer på morgenen, 1 time ved lunsjtider, 1 time ved middag, 2 timer ved kveldsstell og bading og natten er jeg oppe alt fra 2-10 ganger med han. Kløen er ulidelig og Phenamin gir liten effekt. Hendene hans er tykke og såre, legen var sjokkert hvordan h*n ser ut. Skal tilbake til legen raskt, nå smøres det med Protopic.

Fortsetter under...

Vi har sats 1. Vesla har kraftig atopisk eksem og en drøss med allergier som krever mye tid. Vi fikk sats 1 såvidt. Hun er 1 1/2 år. Nylig fikk hun astma + flere allgergier, og ble da oppmuntret av NAV til å søke om fohøyet hs. Det hadde sammenheng med at hun nå var over 1 år, og at hun hadde fått en ny diagnose. Hvor gammelt er ditt barn? Hva slags behandlingsopplegg har du , siden det tar såpass med tid? Vet også at nav skiller mellom ting man MÅ gjøre i forhold til sykdommen, og ting man føler at man vil gjøre for å bedre situasjonen....

Hvor mange timer går det med i uken?

Hei!

Ja, det tar tid med all behandling og forebygging. Hvis du bruker 6 timer hver dag på konkrete ting som spesialisten sier at du skal gjøre, så vil jeg jo absolutt tro at du har krav på forhøyet stønad. Er du hjemmeværende, eller hvordan får du dagen til å strekke til? Hva er det du må gjøre, helt konkret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...