Gå til innhold

Er det noen om kan hjelpe? Ang. permisjon - og grunnlag for neste...

Anbefalte innlegg

Jeg er i permisjon med nr.1 nå, og vi vurderer å få to tette.

Permisjonen min går ut i januar, da vil jeg kanskje være 5 mnd på vei..

Men jeg har ingen jobb å gå tilbake til etter endt permisjon nå, så da vil jeg jo få 4 mnd uten jobb før neste permisjon begynner..

Hvordan blir grunnlaget for neste permisjon da?

Og er det evt mulig å bli sykemeldt uten jobb, med denne permisjonen som grunnlag for sykepenger? (var sykemeldt de siste 4 mnd i dette svangerskapet grunnet bekkenløsning..)

Jeg blir overlykkelig om noen kan svare på dette!! :D

(Ringte trygdekontoret og spurte om hvisom -dersom, men de kunne ikke svare som vanlig... )

Fortsetter under...

Jeg forstår godt at trygdekontoret ikke vil spekulere i hvordan ting blir om du skulle bli kjapt gravid og så sykemeldt. Det er som du sikkert har lest her inne mange som lyver på seg sykdom og det vil ikke trygdekontoret hjelpe med.

Det er også vanlig at det kan ta noe tid å bli gravid og da har du god tid til å finne deg en annen jobb. Kanskje vente med å spekulere til du er gravid.

Takk for et totalt nytteløst svar...

Kanskje du skal spare innleggene dine til en gang du har noe nyttig å komme med..

Det kan faktisk være lurt å tenke over disse tingene FØR man blir gravid, for å unngå å komme i kinkige situasjoner..

Og ja - det kan gå lang tid før man blir gravid, men er det noe bedre å søke seg ut i ny jobb, for så å bli gravid da man nettopp har begynt?...

Trygdekontoret er ikke til for å spekulere eller ha egne meninger om saker og ting, men de er der for å svare på direkte spørsmål om hvilke rettigheter man har, - en jobb de gjør svært dårlig...

Må også få berømme deg for at du tør å svare med eget nick...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...