Gå til innhold

Besvime...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg besvimte etter å ha dusjet i dag på morgenen. Noen som andre som har opplevd det eller om vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke besvimt, men har blitt fryktelig svimmel når jeg reise meg opp. Øynene ser svart og jeg må ta meg 5 sek før jeg er meg selv igjen.

Dette er sikkert ikke noe farlig, men må føles fryktelig ekkelt. Kanskje ringe legen for å høre? Kanskje du får noen råd?

 

Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke svimt av - men jeg har opplevd at det har vært rett før, så jeg har hevet meg ned i sofaen akkurat i tide. Kaldsvetter, får "øresus" og prikker for øynene.. ganske ubehagelig opplevelse.. Hva det skyldes vet jeg ikke helt, men tror mange opplever det. Du kan jo høre m legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er visst ganske naturlig å oppleve svimmelhet fra tid til annen i svangerskapet. Dette er som oftest pga blodtrykksfall. Men det kan jo også være jernmangel, så kanskje skal du sjekke opp m legen for sikkerhets skyld? :) Håper det gir seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke besvimt, men var veldig nære i over halve svangerskapet sist... Kaldsvetting, svarte prikker, svimmelhet,.. - alt høres kjent ut. Årsaken hos meg var blodtrykksfall.

 

Tips 1: Spis litt et kvarters tid før du går i dusjen.

Tips 2: Ta med en krakk eller noe du kan sitte på inne i dusjen.

Det går over etterhvert!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjent fenomen. Sliter til vanlig med lavt blodtrykk, men under svangerskap er det ti ganger verre! Sist gang måtte jeg for det meste ligge, skulle jeg gå måtte jeg sette meg ned for annenhvert til tredje skritt... Køer måtte jeg holde meg langt unna, tåler ikke mye sol og kunne ikke dusje uten at noen var til stede. Plagsomt, men man lærer å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svima av mens æ satt på do, våkna på badegulve me ein forslått nese, ekkelt ja...... får sjekke blodprosent snart....... el blodtrykk- kan være de, hilsen sykepleiern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig plaget med dette i mitt første svangerskap. Det er bare å sette seg ned, få i seg litt sukker. Hos meg var det blodsukkerfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...