Gå til innhold

Noen som vet når de kan utføre vanlig ultralyd slik at en slipper innvendig ultralyd???


3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Heisann:0)

Håper dere alle sammen har det fint:0)

Jeg skal til ultralyd på tirsdag i neste uke. Da er jeg 11 pluss 2 uker på vei.

Er det da mulighet å få vanlig ultralyd eller er jeg for lite på vei til å få det.

Har egentlig ikke så lyst å ha innvendig ultralyd om det er mulig...

 

Håper noen kan svare meg:0)

 

Klem:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en UL når jeg var 13+2 og den var innvendig, tror grensen går ved 14 uker faktisk,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du får en innvandig ul da. Tror det er lettere å se barnet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært borti det før....noen som vet hvordan dette utføres? Er det vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innvendig ultralyd er ikke noe å grue seg til :) Det er bare å glede seg til å se den lille bebyen din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smotha...det hørtes ikke bra ut.

Men jeg får trøste meg med at siden jeg har vært gjennom 2 fødsler så kommer jeg meg gjennom dette også.

Så vondt kan det vel ikke være....er bare litt skeptisk til dette siden jeg aldri har vært borti det før:0)

 

Klem:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var 9 uker på vei og sa dette til legen/sykehuset og da fikk jeg utvendig, da fann de også ut at jeg bare var 8+noen dager på vei. Så utvendig funker så tidlig, du får det du ber om, vil du ha utvendig så tidlig så får du nok det. Jeg så ikke mye, men så en klump som hadde vokst og et hjerte som dunka. Fikk til og med med meg bilde:)

 

Jeg er nå 10+3 på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok vanlig utvendig ul i går og er 11+5. Men de kunne ikke fastslå terminen eller kjønnet så skal tilbake om 5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at de kanskje kan se skjønnet om jeg tar innvendig ultralyd da??

Hadde vært greit og visst.

Jeg kan jo drøye ultralyden slik at jeg bedre får utbytte av den da,men er det noen som har noen råd om når jeg får best utbytte av ultralyden??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg var på innvendig 8+3 og 13+3. På den siste sa han at neste gang kunne vi ta utvendig (det gjor jeg jo på den ordinære i uke 18).

 

Det var ikke noe å grue seg for, tvert i mot GLED DEG! Det var så flott opplevelse at jeg gråt første gangen.

 

Jeg hadde en svært behagelig og hyggelig mann ved navn dr trolle på majorstuaklinikken. Jeg skal gå til han som gyn også fordi han var så forsiktig og forståelsesfull. Det kostet jo litt, men verdt hver kr!!! Han var virkelig en god lege, fikk veldig positivt inntrykk av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke se kjønnet 13+3, men han sa det var like før og jeg har hørt at det blir mer tydlig fra uke 14 og utover (selvsagt bedre jo lenger du venter). På ordinær ul fikk vi vite kjønn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...