Cilla m Neo;) Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 jeg hadde mest i str 62 krymper jo litt i vask og trommel, klærne i str 50-56 fikk jeg brukt fint lite.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Vår jente brukte 56 i ca en måned før hun var for lang. Jeg synes det er bedre at klærne er bittelitt for store. De vokser sinnsykt fort i begynnelsen. 50 passet bare i ei uke.
adelia*termin 18/10* Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 jeg hadde ikke kjøpt noe i 50.. Bittelitt i 56 og en del i 62:) Min gutt var da 4230 og 52 når han ble født... på 6 ukers kontrollen var han blitt 61 cm.. De vokser fort:) Lykke til med forestående fødsel:)
Gjest otilie79;) Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Ville kjøpt str 56, de vokser veldig fort, og det gjør ikke noe om det er litt stort i begynnelsen:o)
manonym Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Kommer ann på hvor stor babyen er det. Min gutt var 5 kg og 55 cm da han kom ut, så fikk ikke brukt noe i str 50, litt i str 56 før det ble for lite... Så ville som de over her sier, kjøpt litt i str 56, og mest i 62.
-MtG- Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Det virker som om alle som har svart deg her har fått relativt store babyer. Lillegutt var 3090 g og 49,5 cm når han ble født. Størrelse 50 var alt for stort og han brukte vel 50 i 5 uker tror jeg. Brukte fortsatt noen plagg i 50 når han var blitt 2 mnd. Det er stooor forskjell på babyene. Jeg ville hatt litt i små størrelser også, så går det jo an å kjøpe mer om alt det andre blir for stort. Husk at det er jo den første tiden du skal vise fram babyen din til alle og det er koselig å ha på h*n noe h*n ukke svømmer i:)
♥2 små gull♥ Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Jordmoren sier jo ofte på kontrollene ca. hvor stor babyen kommer til å være ved fødsel. Min jordmor sa i flere mnd. at det kom til å komme en på 4kg. pluss, og det stemte. Da kjøpte jeg inn noen få klær i 56, og litt mer i 62. Erfaringsmessig kjøper man inn ALTFOR mye, og masse klær blir liggende og aldri bli brukt. Man får favorittklær som man tar på ungen ofte og da blir mye annet liggende. Hvis du får beskjed om at du får et lite barn kan du jo kjøpe litt mer i 56, men 50 er lite trolig at du kommer til å trenge tror jeg. Og hvis du skulle trenge det får du sende mannen eller en annen ut å kjøpe noe mens dere er på sykehuset. Man får jo låne klær på sykehuset, så der er det ikke noe problem uansett. Pluss at du får sikkert masse klær i gave. Mitt råd er hvertfall å ikke kjøpe inn for mye, det er bortkastede penger, mye av det blir bare liggende.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. juni 2007 ok takk for alle svar, både meg og kjæresten var 49 cm ved fødsel og nokså små, så kan være da at vi vil trenge noe i str 50. Men kjøper ikke inn mye i denne størrelsen.
2 gutter og 1 jente Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 akkurat det samme her. vi var begge 49 cm ved foedsel og under 3 kilo. gutten min ble foedt 16 dager over tiden og var 48 cm lang og 3660 gram. han er naa 4 uker og bruker fortsatt mest klaer i stoerrelse 50. noen klaer i 56 passer, men det meste blir aaalt for stort for lillemann. saa hvis du vil at han ikke skal svoemme i klaerne ville jeg investert i ettpar antrekk i stoerrelse 50 siden dere begge var smaa ved foedsel.
Sjonkel Rolf Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 Med begge to har jeg stort sett bare brukt 62. Førstemann passet str 50 de to dagene han var på sykehuset, og 56 i et par uker, lilletulla nå passet 56 i en god mnd, men brukte 62 helt fra vi kom hjem fra sykehuset, med en liten brett på armene. Å kjøpe i 50 er vanligvis helt bortkastet, for de vokser så fort ut av det, og det gjør jo ingenting om det er en liten brett på armene de første ukene. Så får man i alle fall brukt klærne. Skulle det vise seg at du får en veldig liten baby, slik at han svømmer i klærne, kan du heller kjøpe noen plass i mindre str etter fødselen.
Brillemamma Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 Dette er jo tydligvis veldig forskjellig.. Min jm sa at jeg kom til å få en baby på minst 4kg. Så jeg hadde kun kjøpt klær i str 56, og 62. Da lillegutt kom var han 49cm og 3280g. Altså ikke så stor, og han svømte i str 56. Måtte få svigermor til å handle inn bodyer og sånn i str50, så han hadde noe å ha på seg som han ikke svømte i. Noe i str 50 var faktisk for stort også.. Han brukte str50 i 3-4uker. 56 brukte han vel til han var rundt 3mnd.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 13. juni 2007 #13 Skrevet 13. juni 2007 Som mange antyder her. Det varierer.. Vår tulle var 46 og 3100 når hun kom til. Nå er hun en mnd og bruker fortsatt 50, men begynner å bli for smått. Trenger bare ikke handle inn så altfor mange i disse små størrelsene
Stratos med 3 barn Skrevet 13. juni 2007 #14 Skrevet 13. juni 2007 Kjøp svært lite av de minste str. Jeg fikk hauger av klær i str 56, fikk ikke brukt alt engang. Først i str 74 begynte det å gå såpass med klær over tid at jeg så det var brukt og trengte mer for ikke å måtte vaske hele tiden
minas'81&lillegull;) Skrevet 13. juni 2007 #15 Skrevet 13. juni 2007 Jeg hadde på forhånd kjøpt et sett i 50 og et i 56 før ungen kom, resten sendte jeg pappa'n ut for å handle når vi visste hva det hadde blitt og hvor stor hun var. Han var på handlerunde mens jeg lå på sykehuset. Syns det bare er tull å handle inn alt på forhånd, bodyer å strømpebukser er det viktigste, kan love deg at du får mer enn nok, dessuten er det koslig å kunne trille seg en tur på butikken å handle klær når knøttet er kommet, syns ihvertfall jeg.. Kan garantere deg at du kommer til å handle ett tonn med barnetøy etterhvert likevel, sååå vanskelig å gå ut tomhendt fra barneavdelingene, syns jeg. Særlig når de har så masse tilbud. Send ut pappa'n på tokt når du vet hvilke str du trenger, så kan han handle det viktigste(skriv liste, om du ikke tror han greier det) så kan du kose deg med å handle inn resten selv etter fødsel:)
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 13. juni 2007 #16 Skrevet 13. juni 2007 vi kjøpte på forhånd lite str 50 pga alle råd om ikke å gjøre det. Gutten var vår 3400 g og 49 cm. Vi brukte 50 klær i ca halvannen mnd. Kjøp noe i str 50 og noe i str 56 så er du sikker. Ingenting i veien for at mannen din kan shoppe etter fødselen ved behov. - Lykke til med fødselen
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. juni 2007 #17 Skrevet 13. juni 2007 Gutten min var 52 lang og 3990 kg ved fødsel.. Vi brukte 50 en liten stund.. et par uker kanskje.. Og 56 brukte han faktisk ganske lenge.. Jeg ville kjøpte inn noen bodyer/pysjer og et par sparkebukser i 50, og litt mer i 56.. Husk at du sikkert kommer til å få i gaver også! Også er det jo bare å ta en liten shoppetur når ungen er ute =)
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #18 Skrevet 13. juni 2007 Kjøp str 50! Stakkars små som må ligge å svømme i klærne,, ser jo så utrolig ubehagelig ut! Snuppa var 50 cm ved fødsel og vi brukte str 50 i 1-2 mnd vi. Str 50 skal kunne brukes fra 50 cm til 56 cm. Vi brukte fqaktisk noen klær i str 44 også, fdet var fra hm da og de er jo gigantiske i str.
Harald Ripultfør Skrevet 13. juni 2007 #19 Skrevet 13. juni 2007 Jenta mi var 51 cm når hun ble født, og hun svømte i str 50 i begynnelsen.. Brukte str. 50 ihvertfall 1 mnd om ikke lenger.. Jeg trodde jeg hadde kjøpt nok klær i 50, men jeg måtte ut å kjøpe mer! Råder deg til å ha litt i 50.
ScaryMama Skrevet 13. juni 2007 #20 Skrevet 13. juni 2007 Nikolai brukte str. 50 i ca. en måned, men 56 brukte han aldri. Han hoppet rett over på 62. Det er ikke veldig store forskjeller på 50 og 56, så det kan vel brukes litt om hverandre...
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 13. juni 2007 #21 Skrevet 13. juni 2007 synes kanskje det er tull å kjøpe noe i 50 i det hele tatt... For det første så er det ikke sikkert at gutten din blir så liten at han får brukt det i det hele tatt... Min første gutt var 2900 og 48 når han ble født,men brukte kun 56. Det bare brettet jeg litt opp i ermene og buksebena. Vokser så fort inn i det atte:) Min andre sønn veide 4100 og var 53 lang,så nå har jeg nesten ikke fått brukt 56 engang,gått rett på 62... hehe Om jeg skal anbefale deg noe så kjøp noen få ting i 56 og mest i 62. Gutter kan fort være litt store:) I værstefall så har du noe du kan bruke til du får handlet,er bedre at ting er for stort enn for lite:) Ingen av mine venner har brukt str 50,kun 56 som det minste:) Uansett,lykke til:) Gled deg:)
Fisk med CV Skrevet 13. juni 2007 #22 Skrevet 13. juni 2007 Jenta mi var 53 cm og 3880 g ved fødselen og hun SVØMTE i str 56, 62 var uaktuelt. Brukte str 50 i 4-6 uker, så str 56 frem til hun var rundt 3 mnd, nå er hun 5 mnd og bruker str 62. Jeg ville i alle fall kjøpt inn en del bodyer og strømpebukser i 56, evt sendt ut pappaen etter fødselen og kjøpt inn mindre dersom dere ikke får en kjempebaby. Dersom det innerste tøyet er riktig størrelse kan man heller brette det utenfor opp litt. Str 62 er en typisk gave-str, så det tren ger man som regel ikke kjøpe så mye av selv. Er det sommerbaby trenger man jo ikke så mye tøy heller
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #23 Skrevet 13. juni 2007 Jeg hadde kjøpt lite i 50 siden "alle" sa det var bortkastet, men jenten min på 2790 gram og 48 cm druknet i 56. Måtte ut å kjøpe klær etter fødselen, men det synes jeg var bare topp. Ingen vits å fylle skuffene med engang... mange klær jeg aldri fikk brukt fordi jeg hamstret feile str i feile årstider hvis du forstår.
mammaentil3 Skrevet 13. juni 2007 #24 Skrevet 13. juni 2007 Det er jo helt avhengig av hvor stor babyen er når han er født. Min siste sønn var 50 cm og 3310 når han ble født og jeg brukte både str 50 og 56 lenge relativt lenge. Det du kan gjøre lurt i dersom du kjøper noe i str 50 er å kjøpe sparkebukser/nattdrakter uten fot, for klærne med fot har en tendens til fortere å bli for smått enn klærne uten fot. I tillegg ville jeg ikke kjøpt så mye med en gang og heller sett det an når du vet størrelsen på babyen. Synes også det er litt hyggelig at man ihvertfall har litt klær som passer med det samme og som babyen slipper å "svømme i" Bodyer kan forresten gjerne være i str 56 fremfor 50
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 13. juni 2007 #25 Skrevet 13. juni 2007 Det er en ting jeg har lært hvertfall! Om jeg er så heldig å få et barn til skal jeg ikke kjøpe noe i 50, bare litt i 56 og litt mer i 62. Er jo ikke noe problem å lage en liten oppbrett på klærne. Er så mange fine klær som nesten ikke er brukt.. var litt vemodig å pakke bort de pittesmå babyklærne..*snufs* Nå er hun snat 7 mnd og bruker 68 og 74.. tiden flyr så altfor fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå