Gå til innhold

Var på ultralyd - fant hjerteaktivitet og en syste...


nick_314625

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Lurte på om noen har opplevd å ha funnet syste på eggstokken når dere har vært på ultralyd? Jeg er 8-1 i dag, og i går var jeg på ultralyd for å se at alt var bra, ettersom jeg har hatt en MA for noen år siden. Han fant at alt var bra og målte at jeg var 8 uker på vei akkurat slik jeg trodde. MEN han fant også en syste. Legen sa at dette ofte kom under graviditet, men jeg er alikevel veldig urolig. Noen som har noen erfaring med dette....?

 

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

 

jeg hadde encyste på eggstokken i 1997, var på UL etter at jeg hadde miset, en SA og legen sa at den nok hadde kommet i forbindelse med det svangerskapet!

Han sa det var en eggløsning-cyste!

 

Jeg ble innkalt på sykehuset etter 8 uker for å sjekke om den var forsvunnet og da var den borte, og i tillegg var jeg gravid igjen!; -)

Husker også at han sa at hvis jeg merket at det plutselig kom litt væske fra skjeden, så var det nok cysen som hadde reist og det mener jeg at jeg kjente!

 

Det var iallefall ikke noe farlig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på innvendig ultralyd pga. en blødning i uke 7 med mitt første barn. Legen fant en syste på ene eggstokken min, jeg ble svært bekymret, men legen forsikret meg om at dette er svart var svært vanlig.

 

Han forklarte at når egget slippes er det vanlig at det danner seg cyster i området rundt eggstokk og eggleder. Disse vil etterhvert sprekke og noen merker at det kan komme som en slags utflod eller væske som du merket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...