Lykkeliten *På overtid* Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Hva skjer når man har innbilt svangerskap egentlig? Veit om ei her i disktriktet som hadde det, og magen hennes vokste og hun fødte på vanlig måte, men det kom bare ut morkake og slikt.. Er man klar over det selv? Eller er det bare kroppen som innbiller seg at den er gravid?? Hvis jeg har en skikkelig følelse på at jeg er gravid, jeg kan vel ikke provosere frem et innbilt svangerskap da?? Blir litt smågal jeg nå.. heheh.. men er det noen som veit noe om dette?
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 innbilt svangerskap er kun psykisk, ikke fysisk, så det var nok ikke det hun du kjenner hadde. høres mer ut som om noe gikk galt tidlig i svangerskapet. innbilt svangerskap er ekstremt sjelden hs kvinner under 40, og de får det fordi de har veldig lyst på barn. tror neppe du klarer å provosere det fram:)
*Vi blir 5* Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Jeg vil bare si at jeg vet om ei her i byda som hadde dette,hun fikk positiv test , mage og alt mulig,men var helt tomt inne der,det var visst innbilt svangerskap
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 ved innbilt svangerskap får man ikke positiv test. og morkaken lages av en del av det befruktede egget, så det betyr at hun faktisk ble gravid, men noe gikk galt under utvikling av fosteret.
*Vi blir 5* Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 javel...da er det samme som skjer med dyr når det blir sagt at de har innbilt sv skap?
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 dette fant jeg på nettet: "Normalt har en kvinne med innbilt svangerskap alle svangerskapssymptomer. Hun kjenner til og med fosterbevegelser. Kvinnen er i en psykisk tilstand hvor hun virkelig tror at hun er gravid til tross for at hun ikke er det. Det kan være umulig å overbevise en slik kvinne om at hun ikke er gravid, på tross av at det kan "bevises" medisinsk. I slike tilfeller er det nødvendig med tett psykisk oppfølging hos lege eller psykolog. Det høres ikke ut som om dette er tilfelle hos deg, og en gravitest vil jo avsløre om du er reellt er gravid." som du ser gir det ikke positiv grav. test og dette er en ganske alvorlig psykisk tilstand. og dette om tilstanden med 'morkaken': "En annen tilstand som ikke er "innbilt", men som er et slags "falskt" svangerskap, har dne medisinske betegnelsen "blæremola". Dette skjer ved 1 av 1000 til 1500 graviditeter. Da blir livmorhulen fylt opp av "drueklase-liknende" vev, og ikke noe foster. Blæremola er en morkake som dannes uten at det finnes levende foster i livmoren. Morkaken er ikke normal, men består i stedet av væskefylte blærer. Blæremola kan gi blødning og noen ganger smerter. Magen vokser raskere enn ved en vanlig graviditet. Det kan komme blærer ut av skjeden. " dette regnes ikke som innbilt svangerskap.
*Vi blir 5* Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 oki..greit å vite..flink å sjekke opp i ting du =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå