Galskapens overhode Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har nå fåt en følelse av at hjernen min spiller meg et puss og at jeg egentlig ikke er gravid. Redd dette er en drøm jeg snart våkner fra. Hele dagen i går måtte jeg ta frem testen og se at det FAKTISK var en strek der. Si meg damer: en strek er en strek?? Er det farge på den så er den positiv? Jeg tenkte først at det sikkert va en skyggestrek som bare JEg kunne se farge på. Venninna mi kunne til og med se på et dårlig mms-bilde at det var en strek der. En skyggestrek synes vel ikke på mms-bilder? Uff.. Blir smårar jeg nå.. VAr ikke slik reaksjon jeg skulle få når jeg ble gravid
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Skjønner deg godt! Men en strek er en strek! Jeg fikk en skyggestrek en gang og den kunne i alle fall ikke synes på et mms bildet! Du er gravid Sfinx`n! Du skal ha et lite barn!! )
Galskapens overhode Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2007 Takk Tinemor Når jeg leste "Du skal ha et lite barn"-kom tårene.. En liten baby *snufs*.
mamma270974 Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 du er nok gravid snuppa, det vokser en liten prins eller prinsesse inni magen din. ta livet med ro og ikke stress nå, det kan være farlig vet du. kos deg masse med den voksene magen og ta og kjenn litt på den fra meg også. *mega stor gravid klem*
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 hei du! Nå skla jeg komme og ødelegge idyllen.. Huff.. Ikke meningen det da, men regner med at du vil ha alle typer svar..? Dessuten, først en gla'-melding! ) Da jeg var gravid med snuppa vår, tok jeg test 2 dager etter IKM, den var veeeeeeeeeeeeeeeldig svak.. Husker ikke om det var farge på den, fordi jeg visste ikke da at det hadde noe å si.. Tok ny test noen dager etter,som var stekrere..Og ja, jeg var altså gravid, og "frøet" fyller 2 år neste mnd!! MEn, nå prøver vi igjen, og etter 3 pp ble jeg gravid igjen i mai.. Fikk den samme svake streken denne gangen, så var overbevist om at jeg kunne juble.. Tok ny teste noen dager etter, den var fortsatt svak.. Leste noe om at svake streker kunne være et drålig tegn osv, men tenkte at "pytt, det stemmer sikkert ikke". Tok en dig. CB test som sa "gravid", så da slapp jeg jubelen løs!! Men, så når det da var i uke 6, så begynte jeg å blø og mitt lille frø "stakk av". Det var kjipt! For jeg vil så gjene være gravid nå!!!! Har kommet meg over dette, og vi prøver igjen. Blødde i ca to uker, så nå er vi full gang! Det jeg bare vil si med dette, er jo at en strek er en strek, og gudsjelov så går det mest sannsynlig alltid bra! Men jeg vet at neste gang jeg får en positiv test (forhåpentligvis om ikke så lenge), så kommer jegt il å vente LITT lenge rmed å juble... Noen sier at det ikke har noe å si om streken blir sterkere eller ikke, men jeg tror det da.. Lykke til i alle fall!! beklager at jeg var litt neg her nå.. Kos deg masse i mnd som kommer, og nyt det deilige lille livet du bærer på! Vet ikke om du har barn fra før, men hvis ikke så har du noe helt fantastik å se frem til! Klem
Galskapens overhode Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2007 Du trenger ikke beklage.. I mars mistet jeg tvillinger. Først 1 i SA, og det viste seg at jeg også hadde en i eggleder som måtte opereres vekk. Da var teststreken like sterk som kontrollstreken. Jeg har også en jente på snart 4 år fra tidligere forhold. Hun testet jeg svakt med i Uke 8, og ikke noe før. Jeg vet så alt for godt at jeg ikke kan juble helt. Men man må glede seg for å ikke trekke seg helt ned i frykten for å miste. Heelt klarer jeg nok ikek slappe av før etter uke 12. Og enda er det mange som mister etter dette også. Håper din spire sitter snart også. MAsse lykke til framover
Tone Troll Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Hei Sfinx'n! Håper alt er bra og at svangerskapet ditt fortsetter uten problermer i 8 mnd til! Skjønner godt at du blir tilbakeholden med å tro på det når du har opplevd å miste. Jeg har det akkurat likedan. Men jeg har tenkt på at det ikke bare er bra at testene er så følsomme at de kan brukes flere dger før ikm. Ifølge BiM informasjon i infosidene ender jo 60-80 % av aller befruktninger i blødninger fordi de ikke har villet feste seg av en eller annen grunn. Skjønner godt at mange her på disse sidene ønsker å være positive og støttende, men det kan nok også gi noen skuffelser å alltid stole på at "en strek er en strek". For det er ikke alltid det, dessverre. Men jeg ønsker deg lykke til, og håper å høre at du er blitt sikrere på graviditeten om noen dager. Venter selv på ikm fredag 15. juni og har testet positivt i flere dager, men skal bare komme meg over ikm noen dager uten blødninger før jeg tør å gå inn i gravid-modus...........
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Dette fant jeg på 1 trimester! Det er ganske stor sjangse for at det går bra Sfinx`n. Hvor langt er du på vei nå?? Hvor ofte går det bra: 5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra* 13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra ** 25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra *dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå