Gå til innhold

Det passer så dårlig ...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig hadde jeg tenkt til å holde meg unna denne tråden, men nå klarte jeg ikke å holde meg lenger!

Vet ikke om det er samme anonym (du over her, 14.57)i alle de anonyme svarene, men regner ikke med det...

Det er nå en gang slik (desverre) her på bim, at dersom du ikke er enig med HI så får du pepper. Men her så søker faktisk HI råd, og det å si at hun burde beholde barnet kan ofte være vanskelig uten at det kommer følelser inn i bildet.

Anonym over meg sier jo hva hun mener, hvilke argumenter hun mener bør komme frem i denne saken. Hun er saklig og sier hva HUN mener. Ingen sier at det hun sier er det riktige. At det er slik alle burde tenke.

Vanligvis er jeg kjapp med å forsvare innleggene der kvinner ønsker støtte til å ta et valg, men får motstand fra abortmotstandere etc. Jeg har nylig tatt en abort selv, angrer forferdelig, og føler jeg hadde verdens dårligste grunn - uten å gå nærmere inn på det.

Likevel vet jeg at det er helt og holdent opp til kvinnen selv - uansett hva argumentene for og i mot må være. Ingen kan bestemme det for henne. Det er derfor det er så skummelt å legge det ut her. Men man må regne med å få svar som kanskje sier i mot det en selv tenkte ført.

I og med at jeg ser ting litt klarere nå etter aborten - er mer i stand til å reflektere, rett og slett, så har jeg også blitt litt mer tolerant når det gjelder innleggene her på denne siden. For jeg vet hvor lett det er å angre, hvor hjernevaska man blir av alle hormonene, og hvor fort det er å gjøre et galt valg.

Så lenge svarene er konstruktive, fornuftige og ikke frekke/slemme, så synes jeg det er greit at man sier sin mening.

Likevel - dette er et sårt tema og en vanskelig situasjon, så selv om noen blir provoserte av grunner for å gjennomføre en abort, så bør man holde seg saklig og trå forsiktig! HI får det ikke enklere av å bli kjeftet på og tråkket på av folk som mener hun tenker feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er ingen lett situasjon du er havnet i, det synes jeg alle burde ha i bakhodet når de svarer.

Høres ut som at ferien, kan være hovedproblemet i dine øyne?

Ville du beholdt hvis dere ikke hadde betalt og planlagt den?

Kanskje du burde tenke over det...

Så kommer svaret til deg... :-)

Du sier at du innerst inne ønsker et barn til.

Ja, nå har du sjansen.

Dette er ikke et lett valg... Og du burde være helt sikker, før du tar noen avgjørelse.

Du er 36 år, og sjansen for at du ikke kan få barn eller at barnet kan bli skadet, blir større etter hver dag som går.

Igjen, nå har du sjansen din...

Hva har du mest lyst til?

Hva hadde gledet deg mest?

En ferietur eller et nytt familiemedlem?

Det er noe å tenke på.

Håper du kommer fram til det rette for deg.

Å bry seg om hva andre måtte mene om abort, er bortkastet tid, det er tross alt DU og ikke de som skal leve med det valget du tar.

Lykke til.

Skrevet

Hei, fra HI, som startet denne linken ... Tør nesten ikke si mer her inne nå, hadde aldri forventet en sånn respons.

For det første vil jeg si at alle her har rett til å si sin mening. Jeg dømmer ingen av dere for det. Jeg skrev innlegget fordi jeg var og er usikker, og jeg tåler å høre andres meninger.

For det andre blir jeg overrasket over hvor mye fokus det er på den planlagte turen vår. Det er selvfølgelig ikke hovedgrunnen til at jeg vurderer abort.

Som jeg har sagt før: det er veldig mange faktorer. Det skjønner dere sikkert. Jeg har nevnt mange av dem før. Den planlagte langturen, som familien har drømt om i flere år, er en av mange grunner, men ikke den viktigste.

Jeg skal følge rådet til Ingrid over (takk skal du ha!), og ikke bruke mer av tiden og kreftene mine på denne siden.

Takk for meg.

Skrevet

Du spør om du er kynisk, og svaret mitt er nødt til å være ja. Dere tok ikke ansvar for å bruke prevensjon, og nå vil dere fjerne et foster fordi det kommer i veien for en ferietur. Det er ikke dette vi har abortloven til.

Men ellers: Du sier dere har betalt reisen. Da har dere vel forsikring, hva med å sjekke om dere kan få tilbake penger for turen? Om 2-3 år kan dere ta med minsten, før hvis dere er tøffe.

Skrevet

Ble så provosert når jeg leste de fleste svarene her inne at jeg ikke engang har tatt meg tid til å lese alle svarene!!!

Jeg vil da mene det at bare det at mannen hennes ikke vil ha flere barn og at det ikke passer mtp evnt jobb etc er mer enn en akseptabel grunn for abort. Det er sikkert mer vi ikke vet om siden HI skriver at det er flere grunner!

Hva hvis HI velger å beholde barnet, men "mister" familien?? Det er noen som skriver her at de blir provosert fordi hun har penger, mann etc. Alt dette kan forsvinne hvis hun ikke lytter til mannens ønsker også! Hva da?

Og som noen andre påpeker her inne; Dette er en side for dem som har tatt abort og vurderer abort! IKKE abortmotstandere, så hva gjør dere egentlig her??

Tror dere virkelig det er et lett valg folk her inne går igjennom?? Er dere virkelig så dumme?!

Dette kommer fra en "liberal" abort motstander, som selv har vært gjennom en "ufrivillig" abort (pga skader på barnet).

Skrevet

desverre henger abortmotstanderene seg opp i den ene setningen om ferieturen fordi den stötter deres sak. HI´s tanker og fölelser er ikke viktige for dem.

dersom HI har en grunn til a vurdere abort, sa har hun en grunn. ferdig med den saken. a tro at dere vet bedre enn HI er overformynderi av verste slag.

det har ikke noe a si hva dere synes om hennes grunn, nar dere ikke engang gidder a lese hva grunnen er. dere leser om ferieturen, og sa "glemmer" dere resten.

Skrevet

Synes skjotta skal LESE hele og alle innleggene selv, før hun ber andre gjøre "leksa si"

Det er ikke å stikke under en stol da, at ferieturen er en av hovedgrunnene til HI. Ligger til og med i overskriften..."det passer så dårlig". Har hun andre essensielle argumenter enn de hun har nevnt- bør vel de skrives ned slik at de kan være en del av saken når hun faktisk kommer til disse sidene og ber om andres mening.

Ellers er innlegget ditt kopi av alle dine andre innlegg om abortmotstand, hvem som skal få svare hva på hvilke innlegg, og at du støtter opp om abort uansett grunn.Lite nytt du kommer med

HUSK: ALLE ER IKKE ENIGE MED DEG SKJOTTA- å fordømme de som ikke støtter opp ditt svada, er i hvert fall uakseptabelt.

Skrevet

Jeg er veldig enig med Skjotta!

Og du over her - du bør også lese alle innleggene først, før du ber andre gjøre det. HI har nemlig sagt at selvfølgelig er ikke ferieturen grunnen til at hun vil ta abort. Den er en liten bit i et ellers så stort tankekart!

og.... vet ikke helt hvem som skriver svada her jeg du!1

Skrevet

jeg har og rett til a ha min mening anonym... akkurat som deg... :)

Skrevet

synes alle anonyme abortmotstandere skal lese dette jeg. det er fra headingen pa denne siden. (prov. abort debatten)

"Det kan noen ganger være godt å snakke med andre om dette, for det er ingen enkel avgjørelse å ta når man først har blitt gravid, selv om det kan være den eneste riktige avgjørelsen. Respekter hverandre for de valgene dere gjør! Jeg vil også gå så langt som til å si at det valget du velger er riktig for deg, husk det også senere."

Skrevet

Unnskyld meg, men klarer ikke å la vær og ikke svare. Vurderer du abort for dere skal ut og reise???? Det henger ikke på greip spør du meg!!!! Tenker på barna dine, tror de hadde vært elleville av begeistring viss de skullle bli storesøsken! Og viss du som godt voksen kvinne og mann ikke var klar for forøkelsen, så burde dere hatt hver sin seng

Skrevet

Og du anonym rett over her(20:01 24.06.2007) har klart det store kunststykket å IKKE ha fått med deg NOE av det som står i innleggene.

Skrevet

Utdrag fra HI sitt første innlegg:

"...Men det verste er egentlig at vi har bestilt og betalt en lang reise i januar (Sør-Amerika) for hele familien. Hvis jeg skal føde i februar må vi selvfølgelig avlyse reisen. Pengene som vi taper på det er ikke det viktigste. Det verste er å skulle fortelle de to eldste at vi likevel ikke kan dra. Så nå vurderer vi å få barnet fjernet. Inni meg har jeg et håp om å bli gravid igjen senere...."

"MEN DET VERSTE ER..." skriver hun om ferieturen.Jeg vet hun har innsett at dette var vel kynisk. Men hun trekker, så vidt jeg har fått med meg, ikke tankenen på å få et barn seinere e t t e r ferieturen .

Så JA, abort pga ferietur ER KYNISK- uansett hva som står hvor (ref Skjotta)

Fint skjotta har innsett at alle får ha sin mening- kanskje det blir mindre skitkasting til de som ikke vil anbefale eller støttet opp om en abort til noen som spør så konkret som HI gjør her- "skal eller skal ikke?"

HI har takket for seg- og HELDIGVIS v i r k e r det som hun har tenkt å beholde. Ikke fordi jeg er abortmotstander-nei da- jeg er jo ikke det! Jeg synes det er bra for HI sin skyld. Hennes grunner FOR Å TA ABORTvar trivielle - grunnen til å beholde er at HUN ØNSKER SEG ET BARN TIL.

Takk for meg også :-)

Skrevet

off synes hele diskusjonen her var tragisk...

er en vanskelig situasjon HI er i, men må faktisk si meg enig i at det er på helt feil grunnlag hvis hun velger bort babyen pga ferie, ikke vil si det til barna, mannen ikke vil ha flere småbarn...

for det første: ferien kan man alltid ta igjen sener

for det andre: de eldre ungene hadde sikkert synes at det ar kjempe stas

for det tredje: hvis mannen ikke vil ha flere barn, så burde han, som flere har sagt, ikke hatt ubeskyttet sex. (han viste sikkert han og at hun blir lett gravid)

for det fjerde: hva får deg HI til å tro at senere passer bedre? tror du barna er mer klar da? eller mannen din? da er det kanskje andre ting som spiller inn. kanskje du ikke kan bli gravid flere ganger?

men uansett så er valget ditt HI. jeg blir ikke kvalm av deg. bare litt oppgitt over at folk kan ta ett lite liv å bare fjerne det. at babyen som vokser og er en del av deg. blir behandlet som en "ting" som bare kan fjernes.

jeg anbefaler dere som vurderer abort av mindre viktige grunner, (min mening) som f.eks jobb, penger, ferie, hus osv, til å klikke dere inn på abort.no...

Skrevet

Da følger jeg opp med en innstendig oppfordring til alle(den samme som Jordmor Siri kommer med øverst her) : ikke sjekk siden oktoberprinsesse og andre abort-motstandere referer til! Det er kun propaganda, og IKKE fakta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...