Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

neon som syns denne har funket på litt sinte barn ?

gutten min på tre uker er litt sint til tider uten at jeg skjønner helt hva det er og lurte på om han kanskje ville roet seg i en slik.. men er han for liten til det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke egen erfaring med BabyBjørn til sinte barn, men vil absolutt anbefale deg å vurdere andre bæreanordninger også. Har hørt om mange barn som roer seg godt i f.eks sjal, mei tai o.l. Disse er dessuten mer ergonomisk riktig for barnet og du kan bære så lenge du vil uten at barnet tar skade av det. Mitt barn elsker å bli bært i mei tai.

Gå inn på tettinntil.com og les på forumet der. Der finner du mange erfaringer/råd fra foreldre som bærer barna sine, du finner beskrivelser av ulike bæreanordninger og du kan selv legge inn spørsmål hvis det er noe spesielt du vil ha svar på.

Lykke til med barnet!

Skrevet

Enig med hun over! BabyBjørn egner seg overhodet ikke til små babyer, det blir altfor stor belastning på hoftene og ryggen, og den frarådes av kiropraktorer, fysioterapeuter og leger..!

Skrevet

Frarådes av NOEN kiropraktorer, fysioterapeuter og leger....ikke dra alle over en gang da.....milde moses så dramatisk! Har du snakket med dem alle, kanskje???

Skrevet

Småen her liker ikke å sitte vendt mot bæreren i babybjørnen. Siden han ikke balanserer hodet 100%ennda har jeg ikke turd å sette han oppi vendt fra meg. men etterhvert som han blir større skal jeg teste ut om han liker det. Men føler ikke det er den ideelle sovestillingen. Så vi har plan on å bruke babybjørnen når han er våken og sjal når han sover.

Har også blitt advart av småen sin kiropraktor å bruke babybjørnen. Så den er ikke særligh gunstig å bruke over lang tid uansett alder vil jeg tro. Andre bæreordninger kan man nesten bruke ukritisk, så om du bare skal kjøpe en bæreanordning, og bruke den mye, ville jeg nok ha valgt noe annet enn babybjørn om det var meg.

Vil anbefale et sjal eller no liknende der du kan bære barnet liggende. Min sinte, og han har vært av de sinteste, sovner nesten momentant når jeg bærer han i bæreslynga vår:) Er nok mye bedre for de små å bli bært liggende enn hengende vil jeg tro.

Skrevet

babybjørn er heller ikke best for mors rygg.. jeg fikk vondt av den, har hørt flere som har fått det også. jeg har kjøpt meg en mei tai på bæretøy.no. den kan brukes til barnet er 18 mnd +.. babybjørn kan kun brukes til 10 kg..

Skrevet

Har da ingen steder skrevet at den frarådes av alle?? Skrev at den frarådes av blant andre kiropraktorer osv, ikke at de frarådes av ALLE kiropraktorer osv..! :-)

Skrevet

Du skrev at det frarådes av kiroprakttorer, leger og fysioterapeuter. Altså ubestemt flertall. Hvis du mente noen, så skriv noen...

Skrevet

Jeg vil anbefale ringslynge eller sjal til en så liten tass.

Her er vesle 9 mnd nå og ringslynga er brukt masse. Veldig allsidig bæreanretning:)

Skrevet

Jeg brukte mye sjal da Nikolai var liten, funket veldig bra og han ble rolig av å være i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...