*Little Miss Sunshine* Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Lufter bare lidt tanker her Herovre saa faar alle tilbud om trippeltest (for aa finne sansynligheden for downs, brokk og edwards syndrom) i uke 16. Sagde ja takk uten aa egenlig tenke noe over det, sidst jeg var gravid var testen 'low risk' og jeg er bare 26 saa tenkte at det ville vaere det samme naa Men denne gang fikk jeg et brev i posten om at der var forhoeyet risiko for downs, fikk dette loerdag da vi kom hjem fra ferie og fikk ikke tak i jormor foer tirsdag, saa blev ganske mange bekymringer. Snakket da med jordmor igaar og fikk vite at det var en 1/225 sjanse for downs, hvilket egenligt ikke skremmer meg saa mye er jo 99.6 procent sjanse for aa faa en baby uten downs da. Men hcg var alt for hoyt og det kunne ogsaa betyde at morkaken ikke virker som den skal istedet for downs, saa naa maa vi ind til ekstra UL neste uke og se paa morkagen pluss maale blodgjemmenstroemning i livmoren og sjekke babyen generelt. Leste om forhoyet hcg paa internett og snakket med jordmor og dette kan vist foere til at babyen ikke vokser som den skal, prematur foedsel, tidlig abort, at barnet doer i magen, svangerskapsforgiftning, div. kromosom fejl... masse skummle ting! Ved at det ogsaa kan gaa helt fint, men det er skremmende og der er lenge til neste torsdag og UL... men iallefall sparker babyen masse og har gjort det siden uke 14 Har ogsaa faaet tilbud om fostervanns proeve, men takket nei da jeg vil vaere i uke 21-22 ca naar vi kunne faa svar om 2-3 uker, og da vil jeg ikke overveje abort selvom det er selvbestemt her til uke 24... I tilleg skal vi flytte til norge om 3 uker saa jeg maa finne ny lege/jordmor og haape at de er hyggelige og hoerer paa meg... Er det noen som har oplevet lignende her? (Eller som bare vil si at alt gaar bra? Er dansk og undskylder for stavefejl ovs. *Neja m. Mini og Mikro*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå