Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Gullgutten min har måtte begynne med Minifom etter mye magevondt. Dette har hjulpet mye, og vi gir det til hvert måltid som anbefalt. Men hvor lenge skal man gå på Minifom? Han er 2mnd. Han skal vel ikke bruke dette i flere mnd eller....?
Mamma Mirabell Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 de har gått ut nå å sagt at man ikke skal bruke dette lenger... noe med noe hormonforstyrrelser utover i livet eller noe.. har brukt det på gullet når han var liten. er fire år siden, da var det greit... husker dessverre ikke hvor lenge vi brukte det...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Minifom selges fremdeles så man kan selvsagt bruke det. Men det sies at man ikke skal brukes over lengre tid. Nettopp derfor mitt spørsmål! Hovedinnl. Noen som vet hvor lenge man skal gå på Minifom? Er det ikke slik at tarmsystemet er fullt utviklet ved 3-4mnd?
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 jenta vår får minfom hver kveld. Vi ga det ofte når det sto på som verst og så har vi gradvis trappet ned til 1 gang pr kveld. Dette har hjulpet oss masse. Vi prøvde å slutte med det en periode men da begynte det på nytt. så da startet vi på igjen. Kommer til å gi henne det på kvelden til hun er 3 mnd. Hun er litt over 2 mnd nå. Hun er en helt annen baby etter vi begynte med det og det er godt å se at hun har det godt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 "Statens Legemiddelverk fraråder nå bruk av legemiddelet Minifom". http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=150234 Brukte det vi også i ca. 2 mnd.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 De fraråder ukritisk bruk, det er ikke det samme som å fraråde all bruk. Hadde det vært så farlig som mange her inne ser ut til å tro, så hadde det ikke vært i salg.
snartmammapåny Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Vi har brukt det i 14 dager til hvert måltid nå. Småen er to mnd. Har hørt at tarmsystemet er ferdig utviklet hos de fleste etter 3 mnd så håper vi kan slutt da. Ellers så har jeg planer om å prøve å trappe ned bruken om noen uker. IAllefall se om det lar seg gjøre, man merker fort om man slutter for tidlig. Her har vi de tiallefall gående om jeg glemmer minifom et måltid. Etter å ha prøvd alt av alternativer så gikk vi for minifom. Som det sies lenger oppe så selges det ennda, så så farlig er det nok ikke. DEt er enda ikke påvist hormonforstyrrelser på mennesker, og dette produktet har blitt brukt i over 30år. Er ikke akkurat som om det er uprøvd på mennesker heller. Så jeg tar sjansen, er ikke bra at småen hylgråter hele dagen og vrir seg i smerter heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå