Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg på. For jeg føler at mange som sliter med å bli gravide fremstår som så unaturlig tapre.. Er dette tilfelle?

Helt siden jeg fikk beskjed at jeg sannsynligvis har to ødelagte/lite fungerende eggledere har jeg levd i et vakuum. Skal ha lap på mandag. Jeg har gått med klump i magen hver dag, og tatt til tårene for "ingenting". Har mange symptomer på en depresjon. Til slutt nå ble jeg sykemeldt fram mot lap`en, for de vonde følelsene mine, den uutholdelige ventetida, sammen med stort arbeidspress ble for uutholdelig. Jeg innså det da jeg på mandag ikke klarte å se folk inn i øynene uten at jeg holdt på å begynne å gråte. Nervene ligger utenpå kroppen.

Samtidig sliter jeg med sorg og bitterhet over at jeg var gravid utenfor livmor i fjor sommer/høst. Fikk ikke sørget fra meg da, for da trøstet jeg meg selv med at vi kom til å bli gravide raskt igjen. Det har jo ikke vært tilfelle. Er bittert å tenke på at om alt hadde gått bra da, så ville vi hatt en baby nå. Håpløst å tenke slik, men tankene dukker opp enten jeg vil eller ikke!

Hvordan reagerer dere andre på den store påkjenninga det innebærer med å være ufrivillig barnløs? Og hvordan har dere kommet dere opp igjen?

Fortsetter under...

Hei!

Tror du er langt fra den eneste som opplever at dette er vanskelig

Det går veldig opp og ned med meg.

For at dette ikke skal gå så til de grader inn på meg,

prøver jeg å ikke fokusere så mye på det.

Det er definitivt lettere sagt enn gjort,

spesielt når man skal teste for eggløsning i dagesvis for å finne riktig timing,

pule på de rette dagene

og så få et slag i trynet når mensen dukker opp selv om dere har gjort alt riktig.

Vi har ikke sagt til noen at vi prøver,

vi ville at det skulle være en positiv overraskelse for de nærmeste

når vi kunne fortelle de gode nyhetene

og være stolte over at dette er noe vi vil sammen.

Men nå står vi altså her som slitere..

Jeg føler meg mislykka fordi jeg ikke klarer å gi mannen min det han ønsker seg,

det går på selvtilliten løs.

Noen dager er alt svart.

For eksempel da jeg traff på eksen hans på butikken,

fikk en kjempeoverraskelse, for hun var høygravid uten at jeg visste noe.

Men andre dager går det fint.

Da har jeg andre ting som også er verdifulle for meg, å konsentrere meg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...