reisevant Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 jenta mi har gjort det samme de siste maanedene. Spurte helsesoester om dette og hun sa at saa lenge babyen kan snu seg fra mage til rygg, er det ikke farlig. Du kan soerge for at underlaget er saa fast som mulig, eventuelt fjerne lammeskinnet hvis hun sover paa det.
72-modell Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Hei, Vi opplevde det samme med vår gutt da han var ca. 6-7 måneder. Vi kjøpte Babysafe, en slags sele som han ligger oppi og som er strammet under sengen. På den måten kan han ikke snu seg rundt. Han likte å ligge i den fra første stund, så vi brukte den nesten ett år, vi. Kjenner flere andre som har brukt slik sele, du får kjøpt den på babyshop, blant annet. Bare veldig viktig og montere den riktig. Selen skal festes under selve sengen og ikke bare under madrassen. Så da visste vi at han sov på ryggen hele natten og vi fikk slappet av.
Cilla m Neo;) Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Ja babysafe er tingen, bruker det til gutten vår(8mnd) og den er super. jeg tar ikke for gitt at det skal gå bra når de snur seg over på magen, har hørt tilfeller m barn helt opp til 9-10 mndr som har blitt liggende på magen og ikke fått puste. skremmende.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 De sier at så lenge de snur seg selv er det ikke farlig.Her sover`n på magen rett som det er, har gjort det siden han var 4mnd er nå 6. Men han ligger jo ikke med ansiktet ned i madrassen da.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Snuppa mi har også snudd seg over til magen siden hun var ca 5 mnd, hun er nå 7. Babysafe funker ikke her, da sover hun ikke så det er utelukket, så da får vi heller ta sjansen på at det går godt, selv om det høres veldig fælt ut. Hva annet kan man gjøre? Det er da slemt gjort å tvinge jentungen til å sove i babysafe når hun så tydlig hater det, vi har prøvd å la henne grine til hun sovner, bare gå inn å roe henne å gi henne smokk, men ga opp etter at hun fremdeles ikke hadde roet seg og sovnet etter 3 timer. Det er ikke verdt det syns jeg. Hun er nå så sterk at hun både snur seg, setter seg opp å reiser seg å står av seg selv så skal jeg høre på "ekspertene" så ska hun være sterk nok til å sove på magen. Men må innrømme at jeg ofte har meg en tur inn på barnerommet for å sjekke at hun puster... Vanskelig dette..
ønskerliten fødte 03.08 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2007 tusen takk for svar alle sammen!Håper det går bedre i natt,ellers bør jeg nok prøve babysafe. Har snudd henne 3 ganger til nå allerede....puh,vondt å være så redd for småtrolla.Stor klem;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå