Gjest Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Ble skikkelig trist idag, følte meg som en dårlig mamma. For ca.3 uker siden var jeg og på 3 mnd.kontroll med lille jenta mi. Da kontrollen var ferdig fikk jeg også ny time til 4 mnds. kontroll. Jeg fikk beskjed ifra helsesøster om at alle 4 mnd, gamle babyer ifra distriktet, skulle møte i sammen denne dagen, sånn slags felles kontroll. Siden plassen jeg bor på ikke er videre stor, ble jeg kjempe glad for dette. og synes dette hørtes kjempe gøy ut. Både for meg og Tulla mi som endelig skulle få bli kjent med andre mødre, med babyer på samme alder som min lille jente. Jeg hadde ikke sett så nøye på datoen som helsesøster hadde skrevet på vekt- kortet, Fordi jeg regna mest med dette møtet var i slutten av mnd i og med, at det er da jente mi blir fire mnd. Men da jeg ved en tilfedighet lette etter en respet i skuffen, så dukket vekt- kortet opp, å da så jeg at møtet hadde vært igår! Jeg ble skikkelig lei meg, ble overasket over min egen reaksjon. prøvde og ringe helsøster og beklage at jeg ikke hadde dukket opp. Men hun var ikke inne, hun var på møte. Men hun som tok tlf sa hun kunne sikkert sette meg opp på en ny 4 mnd, kontroll men den var ikke før i AUGUST! Da er jo jenta mi 6 mnd gammel. Fikk skikkelig dårlig samvittighet for snuppa, ikke det at ho skjønner så mye meeen alikavel.. hadde skikkelig gledet meg til at vi to skulle ned å vise oss fram litt å treffe andre babyer og mammaer.. Etter samtalen med den andre helsesøsteren måtte jeg sette meg ned på fanget til sambo å rett og slett sutre litt..
manonym Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Hehe, ja de hormonene er ikke lette å holde styr på Men du skal jo på 4 måneders kontroll med jenta di. Så det må du bare ringe å kreve. Mener jeg skal når han er 5 måneder også (lurer på om det er vaksine igjen da...??).
Sivalur Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Anonym 13.09 har tydeligvis sluppet hormoner og fødselsdepresjon. Skjønner deg veldig godt, jeg hadde nok reagert på samme måte. Men du må jo ringe og få time til en 4-mnd kontroll nå. Så kan du gå på den i august for å treffe andre mammaer og babyer i tillegg? Men jeg trodde også de faste kontrollene var 3 mdn, 5 mnd, 6 mnd, 8 mnd, 10 mnd og 12 mnd. Med vaksine på 3, 5 og 12. Det er de vi har hatt hvertfall, varierer kanskje fra kommune til kommune?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå