Gå til innhold

B12mangel... Hva betyr det???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått et brev med svar på en del blodprøver jeg har tatt tidligere. Der står det at verdiene mine på vitamin B12 ligger på 140. Dette er tydligvis "feil" tall(for høyt/lavt, hva vet jeg...)

Det er derfor jeg håper noen kanskje kan si noe om dette. Hva betyr det? Jeg er gravid(5+1), og er redd dette kan skade babyen min. Skal på apoteket i morgen for å hente sprøyter...

Håper noen vet noe om dette...

Tusen takk for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har selv b12 mangel:) Var og tok sprøyten min i dag og det var ingen som sa noe på at det var farlig:) jeg er også 5+1 i dag:)

Det betyr at kroppen produserer for lite av vitaminey b12. Man blir sliten og svimmel når man har for lite av dette vitaminet, og du kommer til å føle deg mye bedre etter du har fått sprøyten:)

Jeg har tatt de i snart 2 år nå:) manvenner seg til det. de setter den i skinka og du burde lene deg på det motsatte benet de setter den i så du ikke bruker de musklene der de setter sprøyten:)

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Har vært hos legen i dag, og snakket litt med han om dette. Og han mente det ikke skulle være noe farlig å ta disse sprøytene, men kanskje jeg ikke skulle ta en i uka slik det er tenkt i utgangspunktet.

Skrevet

Har selv hatt B-12 mangel. Fikk en behandling sprøyter første gang, deretter har jeg fortsatt på B-vitamintabletter, TrioBe fra Recip. De fåes på resept, og inneholder litt større doser av folsyre, B12 og B6 enn vanlige vitaminer. Fortsetter å ta disse også nå som jeg er gravid. Disse vitaminene er dessuten svært viktige for fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...