Gå til innhold

Hvor mange kontroller på helsestasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av ferieavvikling får vi ikke 5mnd. kontrollen før poden er 6 mnd. Helsesøster sa det var greit å vente med vaksinen til da, men den kunne ikke taes før, derfor ble det senere. Dermed blir det ingen kontroller mellom 3 mnd - kontroll og at hun er blitt 6 mnd. Jeg synes det er lite. Som førstegangsmamma er det greit å få vite at alt er greit....Hvordan er det med kontroller hos resten av dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært på 3mnd og skal på 5 mnd, som jeg måtte utsette, så da blir han 5,5mnd. Synes det er greit nok så lenge alt er bra (og det virker det som det er). Her får vi ikke 4mnd kontroll, så av nysgjerrighet var jeg innom og målte og veide selv. Jeg tenker at hvis det er noe som bekymrer meg før 5mnd-kontrollen så ringer jeg bare. De må jo ha tid å svare, eller ta imot en veldig bekymret mor og barnet...! :)

Skrevet

Vi får også 5 mnd konrollen senere pga ferie både på helsestasjon og for vår egen del. Vi ender dermed opp med å ha 5 mnd kontrollen halvannen uke før 6 mnd kontrollen! Men syns ikke det er noe problem jeg. Vi kan gå på helsestasjon når som helst å måle og veie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...