Tasselur Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Det ser ut til at det blir utskraping på meg i morgen, og jeg har noen spm.. Har fått beskjed om å faste, regner med at det er snakk om narkose? Hvor lang tid tar inngrepet? Når kan jeg dra hjem etterpå? Noe spesielt jeg bør vite? Hvor lenge blødde dere etterpå? Hvor lang tid gikk det før dere fikk eggløsning igjen? Blir veldig takknemlig for svar...
Tone Troll Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Leit å høre at du skal til utskrapning. Jeg hadde det i mars pga MA. Ja, du får narkose. Selve inngrepet tar 5 min. Du kan dra hjem ganske raskt, når du har våkna til og spist litt..... Jeg blødde ikke mer enn 3-4 dager, men det er nok veldig individuelt. Hadde ikke noe særlig smerter. Fikk igjen mensen etter 4 uker. FIkk beskjed om at de fleste fikk igjen mensen etter 4-6 uker, og at de ofte anbefaler å få igjen en normal mens før du prøver å bli gravid igjen. Første mens etterpå kan være tøffere enn vanlig. Du får informasjon på sykehuset om hvordan du skal forholde deg etterpå i forhold til bading, sex etc. Kan være greit å vite at du sikkert blir undersøkt av lege først, med ul. Så kan det jo være greit å ha en formening om du ønsker at eventuelle studenter skal undersøke deg eller være tilstede når du er i narkose. Jeg ville ikke det, og gav beskjed om det. Selv om det sikkert er veldig trist for deg også, så er ikke selve sykehusbesøket og inngrepet noe å grue seg for, slik jeg opplevde det. Lykke til og håper det står bra til med deg etter forholdene.
Tasselur Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2007 Takk skal du ha for svar, Tone Troll, veldig greit å vite litt hva jeg går til. (I farten i dag glemte jeg helt å spørre legen.) Fikk du sykmelding den dagen? Kan liksom ikke helt forestille meg å dra tilbake på jobb... Takk for tips om studenter, tror jeg skal tenke gjennom det før jeg er på sykehuset. Jeg skjønner at de må ha opplæring, men vet ikke om jeg føler for å si ja til det... En sårbar situasjon, dette...
Tone Troll Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Ja, jeg syntes det var trist nok, og orket ikke være forsøkskanin. Ikke tanken på at noen kanskje skulle undersøke meg mens jeg var i narkose heller. Ja, jeg bad om å få sykemelding. De skrev for 3 dager. Tror de først sa at jeg bare skulle bruke egenmelding, men jeg insisterte. Så de kan godt skrive for 3 dager, men tror at utover det må du bruke egenmelding.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Hei Tasselur prøver igjen. Så trist å høre at du mistet spiren din...vet hvordan du føler deg nå og sender mange varme klemmer i den vanskelige tiden... Selv hadde jeg en MA i slutten av februar. Som Tone troll sier så er inngrepet veldig kort og du får dra hjem bare du har spist litt og hentet deg litt igjen. Jeg blødde bare i 1 uke, men det tok 9 uker til tr dukket opp igjen. Dette er veldig forskjellig fra person til person. Etter tr hadde vært på besøk brukte jeg el-tester fra billigtester og venter nå en liten i februar (om alt går som det skal) Du får sykemelding for den dagen + 3 dager om du ønsker. Om du ikke føler deg bra nok til å jobbe igjen etter det spørr du legen om en forlenget sykemelding. Sender deg varme tanker... Klem
stratosen_er mamma_ Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 heisann tasselur:) sender mine tanker til deg... jeg fikk ikke narkose men var fastende, de tok det med lokalbedøvelse og så fikk jeg beroligende rett i blodet...selve inngrepet tok ikke lang tid..men for min del syntes jeg det var fælt. kan tenke meg det er mye bedre med narkose...var ikke noe gøy...menmen..det gikk nå bra;) lykke til videre med prøvinga..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå