3småskatter:0) Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Ville bare komme med ett godt tips som som jeg tror mange får stor glede av senere. Jeg har i løpet av min to svangerskap laget til hver sin bok der jeg har skrevet følelser/forventninger til det store som skal skje måned for måned.Jeg kombinerte med litt bilder og utklipp fra ukeblader innimellom slik at boken blir mer fargerik men det er jo mange forskjellige måter å gjøre det på. Ultralydbilder og gravidbilder fikk også sin plass i boka. Jeg skrev også om selve fødselen og limte blant annet inn akupunkturnålene som ble brukt,fødselsarmbåndet osv. Etterpå fortsatte jeg å skrive til barna var 1 år måned for måned. Laget blant annet dikt,limte inn hårlokk og tok håndavtrykk. Man glemmer jo fort og det er urtolig så kjekt det er å se over dette flere år etterpå. Om dere lurer på noe så bare spør. Ville bare dele denne ideen som vi har hatt så stor glede av:0) Klem:0)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 det gidder ikke j i svangerskapet ass, får holde m å skrive dagbok her inne og heller kanskje printen ut.. Men etter barnet er født så klart j skal gjøre sånne ting men barna..
mamman til leon og Noah Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 må bare si til deg anonym at du er rett og slett ufyselig. det finnes mange måter å si ting på... men du er skikkelig dust!!! tror du har ett eller annet problem med deg selv. du trenger ikke svare eller skrive innlegg hvis du bare skal være tett!!!
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Hei! Det var en kjempegod ide!!!! Jeg fikk ikke gjort det til min første datter, men kanskje jeg kan lage en nå i etterkant... Har du brukt en bok eller et fotoalbum? Hvordan gjør du det når barna blir større? Må ærlig innrømme at fotosamlingen representerer en solig haug med dårlig samvittighet! huff... Har bilder i drøssevis, men har dessverre ikke gjort særlig ut av det nei. Og hva med alle barnetegningene? Småen driver jo masseproduksjon her Og har du gjemt på bursdagskronene fra barnehagen??? En gravig og første-leveårsbok var virkelig en god idè. Hvis jeg begynner allerede nå, så burde jeg kanskje klare det. Sikkert koselig å ha noe å pusle med i permisjonstiden også!!!
januarblomst Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Er rystet over utsagnet ditt Anonym! Nå må du skjerpe deg her! Går ann og formulere seg på en mer ordntlig måte enn det dær! Himmel og hav sier jeg bare!
3småskatter:0) Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2007 Jeg må først og fremst skrive at det er aldri for sent å begynne på en slik bok. Kjenner godt igjen det problemet med massevis av bilder liggende.....jeg har egentlig konsentrert meg veldig om denne boken og må innrømme at jeg er egentlig ikke helt ajour med fotoalbumene men holder på med det også. Jeg har brukt en helt vanlig bok med linjer i, men det går fint ann å bruke andre bøker også. Jeg har konsentrert meg først og fremst å skrive om svangerskapet og til barna blir 1 år. Men tenkte nå at jeg nå skulle begynne på en søskenbok i tillegg. Angående tegninger så har jeg prøvd å skrive dato på etterhvert og evnt. hva barna sier de har tegnet og lagt det inni en perm. Jeg har ikke vært så flink til å ta vare på bursdagskronene men det var en god ide så hvorfor ikke begynne nå. Og til slutt...dette var bare ment som ett ett råd til de som har lyst til å ha noe å kose seg med.For oss så har vi ihvertfall hatt stor glede av dette:0) Klem:0)
smuffe og fruen Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Tusen takk for et hyggelig tips!! Vi var ute i går og handlet bok, klistremerker og tusjer - og jammen er smuffe i full gang med boken til knærten... det er gøy!!!
Mor til Martin Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Har tenkt tanke ja, men tror jeg har forestilt meg å lage den i etterkant, og da er jo mye glemt. Skal kjøpe bok i dag:-) TAKK
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Jeg fikk en nydelig svangerskapsdagbok av min kjære. Der skriver jeg store og små forandringer i svangerskapet, reaksjonen fra kommende besteforeldre osv. Er også mange fine lommer i den, til å putte ting i, og egne sider til ultralydbilder o.l. Jeg har til og med tatt vare på siste p-pillebrett jeg..hehh.. Hadde jeg vært flink til sånn håndarbeid-ting, så hadde jeg nok helst laget selv, fordi det er så fint..men til de som ikke er flink med sånt - som meg - så er dette en genial løsning. Kjempekoselig å ha - tror jeg hadde synes det var veldig gøy å lese noe sånt fra mine foreldre (er forresten også sider hvor far skriver om sine tanker og følelser - så er for begge to)
15.mai :) Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 ÅÅåå så koselig, tenker på å gjøre det samme selv, har bare begynt med en Powerpoint presentasjon, hvor jeg legger inn bilder og komentarer etterhvert, men hadde vært koselig å hatt et album. Hvor kjøpte han den svangerskapsdagboken? vil også ha en sånn en, og så utrolig søtt at du fikk av han da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå