Gå til innhold

5 mnd gammel baby som snur seg over på mage om natta... hadde dere latt han ligge på magen da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

SNuppen snur seg såå ille ... prøvde de første nettene å snu han over på ryggen igjen.. men vender seg over så fort som bare det igjen.. jeg snur til rygg igjen.. og sånn fortsetter det til han våkner .... så .. hva hadde dere gjort?!?! Legger seg med hodet på siden.. ikke rett ned i madrassen heldigvis.. er sterk i nakken og sånn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde latt han sove på magen jeg :) men må jo legge til.. min gutt har fullstendig ryggnekt.. han nekter å sove på ryggen, men stortrives på ryggen når han er våken... merkelig

Skrevet

Det er vel slik at dersom de er sterke nok til å snu seg over på magen selv om natta så er de også sterke nok til å passe på at hodet ikke blir klestret i madrassen. Så jeg ville bare latt han ligge.

Så sant han var sterk nok da. Og ikke ble liggende med nesa i madrassen.

Skrevet

det hadde jeg nok ikke-

Skrevet

Hadde bare latt han ligge. Jenta mi snur seg hit og dit hele natta hun.

Skrevet

Min på 5 måneder har også begynt å snu seg i senga når han våkner. Synes det er skummelt, er redd for at han skal gjøre det uten at jeg våkner og at han da blir liggende med nesa i madrassen fordi det blir for tungt å holde hodet oppe (ikke alltid han kommer på å legge hodet til siden).

Er det en idé å kjøpe sånn sovepose til ham og stroppe ham fast? Er det trygt? Eller engster jeg meg unødig?

Hvor lenge holde de på sånn å snu seg i sengen?

Skrevet

Nei - det ville jeg ikke.....

Skrevet

Jenta vår begynte med det samme da hun var 3 mnd. Hun fikk vanskelig for å sove fordi hun ofte egentlig ikke ville ligge på mage og helsesøstra sa hun var for liten til å sove på mage på. Vi brukte babysafe og spente henne fast i senga frem til hun var 5 1/2 mnd.(sov mye bedre med den) og hadde lært seg å enkelt snu seg fra mage til rygg. Da følte jeg at hun var mer enn sterk nok til å ligge uten. Da vi sluttet med den spant hun rundt i senga et par netter før hun ble vandt til å være uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...