Gå til innhold

Si ifra at vi ikke ønsker smykker etc til dåpen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slemt/utakknemlig?

Vet at det bare kommer til å bli liggende i et skap og støve bort. Det gjelder egentlig mestparten av det man ser som dåpsgaver hos gullsmeden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga beskjed om at vi ikke ønsket det!

Vil ikke si det er utakknemlig nei! Greit at de får vite det, så de får kjøpe ting som faktisk blir brukt!

Skrevet

Jeg syns ikke det er slemt å si ifra! Bedre det enn an det bare blir liggende å støve bort som du sier.

Skrevet

Sa ifra til folk at jeg ikke ville ha skrin med min første tann, min første hårlokk bla bla, og fikk det heldigvis ikke. men så fikk jenta en gave fra noen fjerne slektninger, et skrin med min første hårlokk. Hadde ikke sagt fra til dem. Kommer aldri til å bruke det, så jeg synes du skal si ifra. De fleste spurte meg hva de skulle kjøpe, så det var egentlig ganske greit

Skrevet

Noen smykker støver nok ikke bort. Mulig den lille setter pris på det en dag!?

Jeg har selv to smykker jeg fikk til dåpen min som jeg bruker den dag i dag.

Det ene er er kors med inngravert dåpsdato og "fra farmor" og det andre er en "blåklokke" i gull.

Lillemor fikk to smykker med diamanter, også noe jeg er helt sikker på at hun kommer til å sette pris på når hun blir voksen.

Men seff, det ble jo litt "ræl" også, sånne armebånd i fake sølv med oransje blomster og sånn... Det støver bort og forsvinner nok strategisk fra smykkeskrinet innen hun er gammel nok til å bestemme hvilke smykker hun skal ha på:P

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hadde vi hatt dåp, så hadde jeg sagt i fra om det uten å tenke på at det var slemt eller utakknemlig.

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å si i fra om det. Men jeg synes det er helt i orden å si i fra om det blir sagt på en fin måte. På den annen side...om det er en jente, så er det mange smykker som kan være fine å bruke gjennom hele livet, om de som kjøper tenker på at smykkene ikke skal være barnslige, men nøytrale, f.eks. et lite hjerte i gull e.l.

Skrevet

Lillejenta fikk 10 smykker... Hadde nesten ønsket at jeg sa ifra, hun kommer jo aldri få bruk for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...