Gå til innhold

Spm til dere som har TFK

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en TFK i dag.. Men har noen spm om den!

De skruene og reima som fulgte med.. Noen som vet hva de er til? Et annet spm er hva dere bruker i vogna på denne tiden? Har dere vognpose eller bare klær på babyen? Jeg har ingen pose, og vet ikke om jeg burde kjøpe meg det, eller om det bare holder å kle på lillegutt...?

En annen ting er at jeg ikke helt skjønte hvordan jeg skulle sette regntrekket på riktig. Trodde jeg satt det på riktig, men det var vanskelig å lukke borrelåsen framme. det ble liksom litt for kort.. Hvor oppbevarer dere regntrekket når dere ikke bruker det? Det er jo ganske stort, men det er jo greit å ha det med i tillfelle det begynner å regne!

Hvordan gjør dere det hvis dere er på butikken? Bærer handleposene i hendene? Er det eneste mulighet? Får jo ikke akkurat noe særlig ned i kurven under...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9566581-spm-til-dere-som-har-tfk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i Tromsø er det for tiden iskaldt og ikke noe sommer.. så jeg bruker sommervoksien i vogna.

De borrelåsene på regntrekket opplevde jeg også som for korte, kunne vært hvertfall 5 cm lengre. Jeg festet de under fotbrettet.. var ca 1 cm de nådde hverandre på.

Regntrekket ble liggende hjemme, synes det tok for stor plass under vogna.

La handleposene under, oppå kalesjen eller bærte de ja.

Var veldig fornøyd med vogna, men måtte selga da vi hadde behov for søskenvogn i stedet.

- Skruene er bare ekstra tror jeg, reima er sikkerhetsreim som du fester i vogna og rundt håndleddet så vogna ikke skal stikke av hvsi du glepper den. Selv bruker jeg aldri denne.

- Bor på vestlandet og her trengs det ikke annet enn gutten og klærne han har på seg i vogna. Ev. et pldd på kjøligere dager.

- Borrelåsene er korte ja, men det går akkurat.

- Regntrekket oppbevarer jeg under vognen. Finn den rett måten å brette det på og press det sammen så tar det ikke all verden av plass.

- Vet ikke om du bruker hardbag eller sportsdelen, selv har jeg bare brukt sportsdelen. I butikken bruker jeg kurven under og den brede kalesjen som handlekurv. Jepp, kalesjen når den ikke er oppslått er super til det :o) Handleposer henger jeg på en krok på styret. Vogna er så stødig at du kan henge maaaaaasse på før det blir et problem.

He he, nei de krokene har jeg funnet på selv. De som jobber med vogner vil nok ikke gå ut og anbefale det, men selv har jeg på det meste lesset opp med to tunge poser med mat, en stor leketøyspose med huske og en reiseseng liggendes over dette igjen på styret. Dette var ikke noe problem og vognen var kun bittelitt ustødig bakover i oppoverbekker.

Sannheten er at jeg bruker rester av en ringeklokke som satt på da den kom fra babyjungle, men som gikk i stykker og nå bare består av en pinne som står rett opp.

Men de har noen kroker på ikea som jeg har tenkt å bytte ut med.

De henger der de har småting til kjøkkenet.

Disse:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103&storeId=16&productId=11189&langId=-14&categoryId=15736&chosenPartNumber=70011397

De hører til denne hylle så de er lettere å finne:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103&storeId=16&productId=11190&langId=-14&categoryId=15736&chosenPartNumber=00011428

(Du må fjerne mellomrom hvis linkene ikke fungerer)

Annonse

Regntrekket er litt keitete å ta på.det kan bare brettes sammen på en måte og ligger som regel og tar plass i kurven under.

Bagen under er knøtt liten ( jeg har slitt i stykker handleposer så det ble hull så alt ramlet ut, og når jeg har handlet bare bittelitt (litt pålegg og litt brød f.eks må jeg stå å plukke ut varene av handleposen etter jeg har pakket de,fordi jeg ikke får de inn under vogna.Skikkelig ergelig.

Reima er til å feste på håndtaket eller der du vil,for å henge poser o.l i tror jeg.Brukte den aldri.

Har nettopp byttet til Emmaljunga City cross med city bag.Knallfornøyd. god plass under og regntrekk som pakkes sammen i en liten bag som man kan feste i vognen.

Du får satse på å ha gubben med som handleposebærer ;)

Ja, det er det da.. Er alene med lillegutt, så blir nok meg som må bære alt selv.. Har heller ikke bil, så blir at vi går med vogna når vi skal handle..

Jeg har kjøpt et par kroker til å henge på vogna nå i dag da..(fant faktisk noen på bebito)

• 3 måneder senere...

Går ikke regntrekket i en av de "posene" som henger på siden av ramma da? vogna står her, men jeg har ikke prøvd å legge trekket oppi. Hvis det ikke går så tenker jeg å kjøpe en tilsvarende pose, litt større som jeg kan feste på vogna og ha trekket oppi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...