Gjest Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Dattra til ei venninne av meg er 3 mnd.. Og når man tar henne til golvet slik at hun står, går hun! Holdt på å le meg ihjel når jeg så det.. Lille jenta.. Løfter annenhver fot framover.. Var så snålt å se..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Du må si til venninna di at hun ikke må gjøre det!!! Hoftene, ledd og benmasse er langt fra ferdigutviklet og hun kan bli veldig skadet av å gå sånn.. skjønner det er gøy å se på, men ikke så gøy for den lille tulla om hun får hofte- eller benskader....
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 hehe, ja, det ser morsomt ut.. gutten min har gjort det siden han var knapt et par uker gammel. først nå i det siste( han er 7, 5 mnd) så gjør han det ikke så mye lenger.. akkurat som om han ikke "gidder" så mye mer.. før var det det morsomste han visste å få "lov" å gå litt..
-MtG- Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Så moro! Er kjempestas når barna får til ting:) Og ikke for å ødelegge gleden, men dette er en refleks de er født med. De kan "gå" fra de er nyfødte.
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Javell... gutten min har ikke debn hvertfall Sa jeg at vi gjorde det ofte? Nei.. EN gang.. Og da gikk hun. Herregud.. Synes bare det var festlig jeg,,,
selfangerkjerringa Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Det er en refleks ja, men det er ikke alle som gjør det fra de er så små. Knøttemora mi har begynt med det nå, hun er 5mnd. De får vanligvis ikke til dette før griperefleksen begynner å avta. Og du har et poeng, Chanzei, det ser litt morsomt ut En på barselgruppa mi som har gjort det samme fra 3mnd, det er en diger unge, sterk som f, jeg har ingen tvil om at den gutten kommer til å gå først av alle (selv om det ikke har noe med gå-refleksen å gjøre). Og det må da være lov til å more seg med dette en ytterst sjelden gang - de små kroppene blir ikke ødelagt så lenge en ikke gjør det ofte.
nutri Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 gutten vår på 4,5mnd liker veldig godt å stå og gå (går mindre nå enn før) Har han fotsålen på gulvet/underlaget så sparker han ifra og reiser seg nesten selv. Prøver jo å holde godt tak rundt livet/under armene på ham for å avlaste beina, men han er jammen aktiv i knebøy gitt.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 he he, gutten min tripper så pent og pyntelig på tærne sine med høye knebøy når jeg prøver på dette Vittig å se på ja....
Labbetøs Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Alle "friske" barn er født med en slik refleks. Det er bland annet en ting som legen kontrollerer på den legesjekken på barsel. Men den forsvinner hos de fleste ganske fort. Etterhvert som de blir eldre lærer de det igjen, men da er det lærdom og ikke refleks lenger. Noen barn beholder riktignok refleksen lenge, men hos de fleste forsvinner den iløpet av de første leveukene.
Honningmelon Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 Denne refleksen sjekker de allerede på sykehuset.
Shabby Cheap Chic Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 Ja chanzei, er farlig å skrive inn noe her noen ganger.. dattra mi gjorde det samme en liten stund men ikke nå leger.. hun er 10 uker nå.. er enig med deg at det er moro å se på.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå