Gå til innhold

problem pupper !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke helt hvor jeg skal putte dette innlegget da, så jeg prøver meg her. Puppene mine er så store, bruker nok str F nå (ammer enda) og synes det er helt forferdelig å finne klær. Hadde store pupper før jeg ble gravid også sikkert str E. Hvordan er det å få dekket en operasjon ? Noen som har opplevd det samma?

synes at puppene mine ikke passer til kroppen min forøvrig, er ganske "slank"...

Må man til fastlegen for å spørre om å få dekket en slik operasjon?

og jeg har bare fått 1 barn og vil ha flere...i hvert fall 2 til..noen sier at man ikke kan ta operasjon før man er ferdig med barn, men jeg vil helst ikke vente til jeg er 30 liksom....

dette har plaget meg i mange år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du velger selvfølgelig hva du vil men om du skal ha flere barn ville jeg ventet var jeg deg. I hvertfall om du vil amme neste barn. Jeg har venninner som har tatt reduskjon og de fikk ikke til ammingen etterpå... kan jo hende du greier det da, men ville iallefall fortelle deg det.

Skrevet

jeg har ei venninne med samme problem som deg. Hun er heller ikke ferdig med å få barn så hun har tenkt til å vente med operasjon. Men, hun vil mest sannsynlig få det dekket siden det sliter på ryggen hennes. Hun er for "framtung" på en måte :)

Skrevet

Ja, fastlegen er vel rett adresse for søknad om reduksjon. Det vil nok dekkes av Folketrygden dersom du sjeneres fysisk av dette.

Ellers er det som nevnt her et problem mht. amming, men hvis du sjeneres mye over situasjonen, er det jo mye viktigere med helsen din.

Skrevet

Bittert nok så er det større fare for problemer ved amming hvis en foretar brystreduksjon enn ved brystforstørrelse :(

Jeg skal få utført brystreduksjon etter hvert selv (har F-cup når jeg ammer og E ellers), men valgte å vente til jeg var ferdig med ungene og amming for å unngå eventuelle problemer. Nå er jeg en ganske ung tobarnsmor på 27 år da :)

Skrevet

jeg er 24 snart 25 og har vært plaget med dette kjempelenge...ønsker å ta dette opp med fastlegen min snart, kan høre hva hun sier...

er veldig dumt med ammingen, men det blir ikke sånt at puppene blir store uansett? pga melkeproduksjon? eller produserer ikke puppene melk i det hele tatt?

Skrevet

Det KAN fortsatt gå helt fint :) Har ei venninne som fullammer gutten uten problemer til tross for reduksjon, og kjenner mange flere. Det er en økt RISIKO for problemer, ikke dermed sagt at en garantert opplever problemer.

Det som kan skje er at en lettere får brystbetennelse eller klumping i brystet, siden melkekanalene ofte kuttes ved brystreduksjon (de kutter av brystvorta og setter den på et annet sted). Siden brystene fortsatt produserer melk (hormonet som setter igang produksjon og utdrivnigsrefleks blir jo ikke påvirket av brystkirurgi som sådan) vil det kunne oppstå problemer i det melka ikke "finner veien ut" for å si det sånn. Jeg er ikke HELT sikker men jeg tror det er bare fettvev og hud som fjernes under reduksjonen - ikke antall melkekjertler.

Brystene blir ikke nødvendigvis større ved amming enn ellers - de fleste opplever at de blir ganske store når melkeproduksjonen starter, men det stabiliserer seg noen uker etter fødsel. Husk at for vår del har vi økt fra E til F, men prosentmessig er denne økningen ikke all verden. Omtrent som å gå fra en B til en litt større B.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Brukte E før jeg blei gravid og puppene vokste som faen da jeg fikk melk, slik at de gikk NED til H-cup etter at melka forsvant, så her blir det garantert reduksjon så snart jeg kan (dvs i 2008)...og jeg er sikker på at jeg får den dekket. Da drar en til fastlege som sender søknad og henvisning videre...kan være forskjellig praksis rundt om kring da. Det er fritt sykehusvalg, og private klinikker har ordninger med staten.

Jeg angrer faktisk på at jeg ikke tok reduksjon før...puppene har hemmet meg veldig (klær, idrett, svekket selvtilliten), men overalt står det jo at det er best å vente til etter at man har fått barn. Men jeg hadde uansett ammeproblemer, så mange års venting (har tenkt på reduksjon siden jeg var 13) var på en måte forgjeves!:-/ Har jo planer om å få flere barn en snulla og spira, men jeg SKAL HA mindre pupper først!

Skrevet

Hei!

jeg har nettopp fått utført BR og er kjempefornøyd, kommer aldri til å angre.

Hadde som du F cup og er nå en C. Det er en fordel at man er normalvektig før man tar en slik operasjon, Dvs en BMI på under 25 og at man har fått de barna man ønsker. Kjenner noen som ikke er ferdig med å få barn som har tatt BR, men de var veldig plaget med vond rygg og nakke,og med sår under brystene.

Betalte alt selv og jeg synest ikke det er dyrt, har faktisk hørt at Norge er ett av de billigste landene å kjøpe private helsetjenester i og så dyrt det er med store BHer og bikinier tjener en det raskt inn igjen.

Har fått ett nytt liv og jeg smiler fra øre til øre.

Skrevet

hvor mye koster en slik operasjon? er villig å betale selv også, men har hørt at man faktisk kan få det dekket og da er det jo en sjangse å prøve.

Er spesielt om sommeren dette plager meg, men også ellers da..finner ingen ting som passer og må kjøpe kjempedyre bher til over 500 kr...og selv da synes jeg at puppene ikke blir så fine..de henger liksom nesten til navelen...

Skrevet

30 000 kr koster d. Er verdt hver en krone. Kunne fått det dekt offentlig men av forskjellige grunner valgte jeg å opr privat. Vet at noen private klinikker har avtale m d offentlige og da får enn alt dekt. Hadde aldri tatt en slik operasjon på ett offentlig sykehus de er mye flinkere på private klinikker rett og slett fordi det blir utført mange flere slike operasjoner der enn i offentlig sykehus.

Kjenner til det med dyre Bher, orket nesten ikke kjøpe nye fordi jeg synest det så stygt ut uansett hvor godt de passet.

operasjon anbefalest ikke var d noe særlig vondt heller, føler mest spreng og litt sårhet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...