Gå til innhold

For barnevognbrukere i nord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Tromsø og vurderer nå hva som er best av tre- og firehjul? tenker selv at fire hjul er stødigere i snø og slaps, og også når barnet blir større og kan bevege seg en del i vogna. Hva tenker dere? Syns jo trehjulinger er veldig tøffe, men... Fint hvis noen gidder å svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i tromsø, og har bare positive erfaringer med 3 hjul. Bortsett fra Quinny Freestyle Comfort, men det er pga selve vogna ikke det at den har 3 hjul.

På slaps og tung masse snø er det ingen vogner som er gode synes jeg, men 3 hjul er ikke værre enn 4 hjul, er min erfaring.

Barnet mitt har egentlig ikke beveget seg i vogna, har brukt seler på han, tror uansett ikke det er noe problem, har hvertfall ikke tenkt på det :o)

Jeg skal teste ut bugaboo til baby i magen, men kjøper de store vinterhjulene, for små hjul er umulig på snø..

Skrevet

å? vi driv akkurat å vurder ei quinny fra finn.no - firehjuls. veit du no om den, e d no dårlig me den? ellers takk for svar:)

Skrevet

Har ikke prøvd den med 4 hjul, men tror ikke den har de samme problemene som jeg hadde med 3-hjulingen.

Jeg vet jeg var uheldig med vognen, for mange har ingen problemer med den men min hadde:

Knepping i hjulene som ikke forsvant uansett hvor mye silikonspray jeg brukte eller hvor mye jeg strammet/slakket eikene med eikestrammer. Den dro til ene siden, uansett hvor mye jeg spraye på festene. Kalesjen ble slakk, den hoppet ut av ledd når jeg kjørte nedi hull og dumper og sånt. Det værste av alt er at den har et dårlig balansepungt som gjorde at når Lucas var vendt fra med og lå med ryggen helt nede så tippet vogna bakover.. altså med hodet hans mot bakken..

den er kjempebred mellom bakhjulene i tillegg..

Men som sagt, vet ikke noe om den med 4 hjul.

Skrevet

Hallo!

Vi bor også i Tromsø.

Har ingen erfaringer med barnevogner generelt, men ble anbefalt citycross fra de på sjarmtrollet. (pga vær og vind som kunne være her.)

Men soms sagt, har egentlig ikke peiling.

Skrevet

City Cross er en god vogn! (men litt tung tror jeg..)men om du ikke liker den så ikke kjøp den bare fordi Sjarmtroll sier det! De anbefaler KONSEKVENT Emmaljunga fordi de er dyrest, rett og slett.

Det er vel ingen som triller rundt i orkan og snøstorm uansett :o)

Jeg har hatt Quinny, traxx, Emmaljunga, TFK, P&T og Brio og har ikke hatt problemer med vind og vær med noen av dem.

Kjøp den vogna du vil ha! Men små hjul funker ikke :o)

Skrevet

city cross er ikke tung!! Den veier vel rundt 11 kg med city bag, litt mer med sportsdelen. Er ikke fra nord jeg da, men det var da snø i oslo i år, og hadde ingen problemer med å trille. Og jeg triller i all slags vær:-) kanskje ikke orkan da, hehe. Kalesjen går godt frem på sidene så det blir lunt inni vogna.

Skrevet

Nei, kjøper jo ikke citycross fordi de på sjarmtrollet sier det;)

hadde bestemt oss for den vogna uansett, nettopp fordi vogna er lett og god å trille.

Men syns jo det var gøy at de anbefalte den.

Kanskje pga av pris, det vet ikke jeg.

De anbefalte hvertfall ikke simo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...