rigmora :-Oline-: Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Ajaj! Var på innvendig ultralyd i dag, pga ustabil syklus. For å finne den ka veke eg er i. Legen hadde rekna ut at eg var 12+6 i dag, men på ultralyden føyk eg 3 veker tilbake, er vist bere 8+5... eg hadde jo nettopp pusta djupt ut for at eg var komt til den 3 mnd, glad for at eg kunne gå inn på den 2.trimester forum, men no måtte eg tilbake.. noken andre som har opplevd det samme?
rigmora :-Oline-: Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 12. juni 2007 D verste e at eg har fortalt det til mange.. til og med sjefen:( nesten alle her i bygda veit d no...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Ja! Jeg var på innvendig ul sist fredag - Jeg var sikker på at jeg var 6+6 på vei den dagen. Har stabile sykluser, og viste når jeg hadde el. Men legen kunne ikke se at hjerte slo - men alt annet var bra. Så han sa at jeg var komt 1 uke mindre på vei..... Forklarte det med at spiren vokser forskjellig akkurat som blomster gjør.... Så eg fikk beskjed om å bare slappe av! Skal på ny ul på fredag igjen - å da får eg forhåpenligvis se hjerte slå!:-)
Myrini Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 He, he - er ikke pent å le, men UL er pussige greier Var selv på UL i går pga blødninger. Ble satt tilbake 1 uke (2 uker etter egen beregning) Kan bli forvirret av mindre... Men, vi får ta sikte på at ordinær UL er mer eksakt. Ha en fin kveld
Birthen Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Lurer litt på hvor mye de ultralydterminene egentlig stemmer. Da jeg skulle ha min første flyttet de termin 4 uker!!!!! Det ville jo si at jeg hadde hoppet over en mens rett før jeg ble gravid (og jeg hopper ALDRI over mens...) og den positive testen jeg tok måtte være tatt før jeg egentlig var gravid???? Men de ville selvsagt ikke høre på meg.... Hører med til historien at jeg var fryktelig dårlig og beholdt ikke noe føde, så kanskje barnet vokste senere? Kan også fortelle at hun ble født en del dager før termin og var stor og hadde laaaaange negler... Egentlig etter termin?? På Haukeland har de forsket de siste årene på hvor mye man egentlig kan stole på ultralydtermin og teorien om at alle fostere vokser likt de første ukene. Skjer det med meg denne gangen, så skal i hvert fall jeg stå på mitt! Hørtes veldig hissig ut nå.... :-)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Ja det er frustrerende å få flyttet terminen på den måten. Erfarte det samme i forrige svangerskap. Men denne gang har jeg det mest hardtslående arguementet av alle, så legen kan bare prøve seg!!!! Hvis terminen flyttes så innebærer det at jeg skal ha en jomfrufødsel! HA! Den diskusjonen er jeg dømt til å vinne. Noe helt annet er selvfølgelig det tragiske som ligger i dette mtp det samlivet vi har i heimen, men det er en helt annen sak...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå