Gå til innhold

Jeg nekter å tro at ketolyse, atkinson eller lindberg er sundt for kroppen.


Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

Ketolyse er en kriseprosess i kroppen for å produsere sukker av fett sånn at hjernen skal ha noe å fungere på.

 

Og jeg nekter å tro at man bli sunn av å dytte inn fett og proteiner. Jeg vet man går ned av det, men jeg er sterkt tvilende til at man blir en sunn person av det. De som går på de strengeste kurene spiser heller ikke grønnsaker eller frukt.

 

Og det siste momentet er at dette bare er en kur for de fleste, ikke en varig livsstilsendring. Noe som betyr at mange flyr opp i vekt igjen når de begynner å spise karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg skulle sagt det selv Doppler:) Noe av det man vil forhindre at skjer ved diabetes 2 er at kroppen går i ketoacidose, og da kan jeg ikke fatte at det er sunt å regulere kosten slik at friske mennesker går over i en lignende tilstand. Ved siden av dette har jeg ingen tro på et kosthold en ikke kan leve med resten av livet, og siden naturen streber etter likhet og likevekt generelt kan det ikke være heldig at man utsetter kroppen for drastiske kemiske endringer gang på gang. Vi skal forhåpentligvis bli gamle og grå hele gjengen;) Så det så! hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...