Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?? Grøt spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 4 mnd og får kun mm. Er blid og fornøyd hele dagen og b lir raskt ferdig med puppen ved hvert måltid. Tar som regel bare en pupp.

Men de2 siste dagene når han blir ammet siste måltid for kvelden ved 19.15 tiden så blir han ikke helt fornøyd. Suger rolig en stund men så blir han urolig. Akkurat som om han blir litt irritert...Når jeg legger han ned ligger han ivrig og spreller. Helt tydelig "jeg vil ha mer mat sprelling" Gikk da opp og varma 100 ml mme til han. Dette sluker han rett ned og sovner som en stein..................

Spørsmålet er da hvordan ville dere løst dette??

Begynt med grøt til kvelden?

Gitt en flaske mme etter amming på kvelden ?

Prøvd å øke produksjonen min?

Hva annet enn grøt er detde kan spise igjen ved 4 mnd alder?? Husker ikke dette fra førstemann jeg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde prøvd å øke produksjonen min jeg. MM er best, når man har valget liksom:)

Skrevet

Skal jeg la han suge oftere på dagen da?? Han gidder jo ikke ligge å suge lenge på kvelden når han er trøtt og vil sove ...

Skrevet

Gi ham MME eller grøt!!!!! Stakkars liten, han er jo sulten. Tenk om det var du som var sulten og noen bare ga deg litt og litt og ikke mer så du gikk rundt og var sulten før du måtte legge deg. Du ammer ham jo hele tiden ellers og han vil ikke "dø" av å få litt ekstra tillegg, tvert imot :) Gjør ham mett og fornøyd og gi ham til han virker mett og trett og fornøyd! Vi har gitt tillegg til vår lille gutt fra tidlig av på kveldene og han sovner som en sten, mett og fornøyd. Det er ammehysteri i dette landet spør du meg! Misforstå meg rett, jeg er veldig for at man ammer men om man gir tillegg eller starter med grøt når de er 4 mnd for de er små og sultne så gjør det absolutt ingenting!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg skal ikke legge gutten sulten : )

Kan jo prøve å øke produksjonen noen dager ved å tilby puppen oftere på dagtid. Så ammer jeg han først på kvelden og hvis han virker mer sulten gir jeg erstatning. Hvis han plutselig ikke virker mer sulten etter amming så er jo det fint men hvis jeg etter en drøy uke ikke hart fått opp produksjonen så kommer jeg til å begynne med grøt.....

Høres ikke det ut som en lur plan da ??

Skrevet

Sikkert flott!! Du finner ut hva som funker for deg :)

Jeg mener bare at litt tillegg eller grøt intro (som du kan blande med MM) ikke skader så hvorfor ikke gi det. GI det etter at du har ammet, det er lurt :)

Skrevet

Vi startet med flaske MME på kvelden da junio var 3 mnd.Han ville ha mer enn jeg kunne tilby av MM om kvelden, og han sov lenger på det også :-) Helsesøster sa dette var helt ok siden j fullammet.

Nå er han 5 mnd og vi har startet med litt grøt (økologisk hirsegrøt, den er glutenfri samt gir ikke hard mage-som risgrøt kan gi) - i flaska - dette blir velling.

Ca 200 ml om kvelden + puppen.Der sovner han etterpå nemlig.hehe

Ellers så fullammer jeg ca hver 2-3 time om dagen.

Han sover forøvrig fra 19-07 ca, med 3 amminger.

Det er jo ikke lenge til lillegutten din skal starte med fast føde så du kan jo prøve litt med flaske nå.MME med litt grøtpulver av gangen.Starte med 1 ts i flaska, og øke med 1 ts kanskje ca hver 4 dag? Ta også litt maltekstrakt i for magens skyld.

Men du må prøve deg frem.Ingen babyer er like.De sier fra om de har vondt i magen ganske kjapt.

Lykke til!

Skrevet

Kan jo prøve å pompe litt rett etter at han har ammet ferdig. så får du ut en ekstra slant og stimulerer produksjonen uten å ta maten fra bebis:). Hadde nok gitt tillegg også

Skrevet

rose 38, hvordan lager du den vellinga på flaska....??? jeg har kjøpt sånn økologisk hirse grøt jeg oxo, men skjønner ikke helt hvordan jeg gjør det...hehe...:o)

hvordan flaske bruker du....??

Skrevet

Jeg ga også velling først, laget med mais grøten da.. Jeg bruker avent flaske.. også tror jeg det var chicco Y- smokk på( det er en Y åpning på smokken... ).. De har egne avent smokker som er til velling også.. men de hadde ikke de inne når jeg kjøpte ;) Bare til å spørre i en babybutikk;)

Skrevet

okey...jenta mi tar egentlig ikke flaske da, men er jo verdt ett forsøk...:o) hehe...

men virker som hun får litt vondt i magen av grøten, er dette normalt....?? en tillvennings prosess lixom...??

prøver å gi henne grøt med skje men hun klarer lixom ikke å svelge det så hun brekker seg bare, kanskje hun ikke liker grøten....???

er ikke bare bare nei...hehe...:o)

Skrevet

Hei schnuppa og Amelia!

Jeg har "tut" med en "strek" når vellinga er veldig tynn, etterhvert til tuten med åpning som en "Y".

Vi bruker Born Free sine flasker.Men alle flasker er sikkert ok skulle jeg tro.

Hirsegrøten må svelle litt tror jeg.D r ihvertfall d jeg gjør.I kokende vann, i en kopp for seg selv.Heller så dette etterhvert opp i flaska med den ferdig blanda MME.Og rister godt.

Man skal ikke bruke kokende vann til MME, da mistes en del av næringsstoffene mener jeg å ha lest.

Skrevet

takk for svar...:o)

men hvor mye pulver bruker du sånn ca da...??? og hvor mye vann og mme....?? :o)

Skrevet

Du kan jo også forsøke å pumpe deg på kvelden/dagen om du har overskudd å gi han en ekstra flaske med MM på kvelden. Det funker her i huset.

Det er vanlig med litt kveldsuro, kan også være økedøgn? Kan hende utdrivningsrefleksen er dårligere på kvelden. Helt normalt at man opplever at de sluker MME om de får tilbud om det. Det betyr ikke nødvendigvis at man ikke har nok MM å tilby. Det er mye enklere å suge av en flaske enn en pupp og de fleste barn takker derfor ja til dette.

Skrevet

I en flaske med 180 ml MME (målene står på NAN pakka) brukte jeg først et ts grøtpulver, så etter 4 dager 2 ts, neste 4 dager 3 ts.Til den er for tykk til å drikke.Du vil nok trolig merke om babyen din tåler det.Da får de vondt ganske fort.

De får hardere mage, så bruk 1 ts maltekstrakt i , evt.litt sviskesaft i flaska.Junior bæsjer ca 2 g i uka nå.

Skrevet

Hvis lillegutt våkner om natta og er tørst - kan det være at han faktisk ER tørstere er før da han får mer "fast" føde.Det er ikke sikkert, men ville bare nevne det.J tenker å mulig kun gi vann hvis han våkner om natta.i tillegg til puppen da.Vet ikke ennå.Må se an.Men snart blir d vel fast føde m grøt og andre typer fast føde-håper han sover natta ut.Men d kan nok ta tid.

J tilbyr pupp anytime han vil.J liker veldig godt å amme.D r faktisk dagens høydepungt fortsatt.Selv om d ammes ofte her...hver 2-3 time.Kommer til å savne det....Tilog med om natta blir j glad når j legger han til brystet.

Hmm...gal jeg...hehee..kanskje ;-) Men det er gode stunder som ikke kommer tilbake.

Uff...nå skriver j meg helt bort.

Skrevet

det hørtes bra ut...:o) prøver det jeg da...*smile* synes det er koselig å amme nå jeg oxo, men savner det å sove litt på nattan..hehe...hun spiser veldig ofte da c...men det går seg vel til:o)

håper snuppa mi vil ta flaske med velling da...hmmm.blir spennende..hehe:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...