♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Jeg titter innom på disse sidene. Jeg fikk konstatert MA i helga og hadde utskraping dagen etter. Skulle vært i uke 11, men slik gikk det altså ikke... Jeg og sambo hadde virkelig ikke planlagt barn, men vi ble forferdelig glade da vi så den positive testen, og begynte å glede oss stort til å bli foreldre. Etter at vi skjønte hvor lyst vi har på barn vil vi prøve på nytt. Men er det noen som vet om man har økt risiko for å abortere når man allerede har gjort det? Finnes det prøver man kan ta som kan fortelle oss hva som gikk galt? Kan jeg sjekke hormonverdier e.l. som kan ha innvirkning på sv.skapet? Når kan vi begynne å prøve? Mange spørsmål dette, men sitter og lurer på så ufattelig mye, og vet jo snart ingenting om hva som skal til for et vellykket svangerskap.
Modesty Blaise Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Heisann lille blaabaer. Trist å høre om tapet deres. 11 uker er lenge å gå og glede seg og ruge. Har mistet to ganger selv nå på 4 mnd men ikke kommet så langt som du. Ta deg tid til å sørge og ta vare på deg selv. Fint at du kan tenke fremover allerede. Ofte hjelper dette med å fokusere på neste forsøk. Det har jeg selv gjort. Første gang jeg mistet hadde jeg uskraping og da anbefalte legene å vente en mens eller to før vi prøvde igjen. Jeg ble gravid etter en:-) Men mistet altså nå igjen... Venter på EL nå. Siden jeg ikke hadde utskraping denne gangen gidder jeg ikke vente på mens før vi prøver igjen. Det skal være like liten risiko for å miste nå som første gangen du mistet. Det er først når man har mistet over 3 ganger at man som regel blir utredet for abortene, altså prøve å finne ut hvorfor man mister. De fleste gangene er det jo fordi fosteret ikke var levedyktig, og har lite med vårt "innemiljø" å gjøre. Så prøv på igjen dere og lykke til. Vi er en gjeng jenteri din situasjon som har laget oss en egen skravletråd som heter MA-SA skravletråd. Der står det mange forskjellige lignende historier som du kan lese for å vite at vi er mange i samme båt. Men vi gir IKKE opp jakten på den perfekte spiren som blir hos oss helt ut. Klem og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå