Gå til innhold

Fler som røyker her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker selv jeg, men klarer ikke slutte.. Har skikkelige problemer med å slutte.. Prøvde en gang, men da gikk det 6 timer og da klikket det for meg! Var så sint så visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg... Har noen av dere sluttet siden dere prøver å få barn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har prøvd i 10 mndr, og jeg har ikke sluttet ennå. Sambo røyker ikke da... Jeg har sagt til meg selv at om det ikke har skjedd noe innen det er gått ett år, da slutter jeg. Altså om to mndr. Røyking kan (visstnok) redusere sjansene for å bli gravid. Hvis jeg plutselig blir gravid før den tid så slutter jeg selvfølgelig med en gang! Tror det viktigste for å klare å slutte er motivasjonen, og hva kan vel være mer motiverende enn ønsket om å gi spiren de beste forutsetningene vi kan tilby!?!

Skrevet

æ røyke,har gjort d i mange år no....slutte dne dagen testn lyyyse positiv te mæ hehe:)

har prøft å slutta før,men så fikk æ vit at æ hadd en sa i påska å da bynt æ på igjen...for å klar dagan liksom,så no har æ bestemt mæ for at æ ska slutt når æ får vit at æ e gravid å itj et minutt før helj hehe:)

gubben røyke itj da!

Skrevet

Jeg sluttet å røyke første gang for flere år siden. Prøvde å bli "festrøyker" to år etter det, men begynte da å røyke igjen.... Sluttet for snart 3 år siden igjen, og skal aldri begynne igjen (4*bank i bordet!).... Det er tøft å slutte, så man må virkelig vite at det er det man vil. Lykke til!

Skrevet

Jeg røyker også. Sluttet i tre år men tok noen fest røyker og så bar det pån igjen.

Skrevet

Hei dere! :)

Jeg røykte i 12 år. I løpet av de årene prøvde jeg å slutte ca 40 ganger.

Det som til slutt hjalp meg var å lese "Endelig ikke-røyker" av Allan Carr. Jeg anbefaler den på det varmeste, mange som jeg kjenner har sluttet med den. Og husk! Dere skal ikke slutte å røyke når dere leser boken, dere skal slutte etterpå! Så hvis dere trenger en grunn til å sprekke, så har dere den nå! :) (Hvis ikke dere er gravid da!)

Har vært røykfri i mange år nå, og det er bare deilig å slippe stresset og avhengigheten av nikotinen! :) Jeg er nå helt røykfri og var det fra dag en jeg sluttet.

Nikotinavhengighet er psykisk og ikke fysisk. Vi er blitt oppdradd til å tro at å slutte å røyke er vanskelig, "alle" sier det, så derfor tror vi også at det er det! :)

Men det er bare en deilig frihetsfølelse å slutte! :)

Rett etter jeg sluttet fikk jeg noen ganger røyksug. Men som jeg merket etter jeg leste boken, så er dette et latterig svakt lite sug, som overhodet ikke klarte å lure meg til å begynne på igjen! :) Så det råder jeg dere neste gang; kjenn på røyksuget, det varer ikke lenge, og det er svakt! :) Og til slutt blir det helt borte. :) Og jeg som lot meg lure gang på gang på gang.. :)

Lykke til, og håper dere klarer å slutte alle sammen! :)

Skrevet

Jeg røyket i 17 år og sluttet i september. Som Elisabeth77 såleste jeg allen carr sin bok og ble ikke røyker :-) Har ikke savnet det i det hele tatt og koser meg med mitt nye liv. Anbefaler den boken på det sterkeste, har mange venner som har sluttet på den!

Skrevet

Da trur jeg at jeg skal kjøpe meg den boka, for den høres jo positiv ut! :)) Jeg orker ikke være avhengig lenger, og vil jo ikke bli dårlig heller.. kols og slikt tenker jeg på! Pluss at vi vil jo ha barn! :))

Skrevet

røyker ikke selv, men kanskje det er lettere å kutte ned litt etter hvert enn å slutte tvert? f eks en eller to sigaretter mindre om dagen til å begynne med..

Skrevet

Høres ut som en plan!! Jeg slutta tidligere, og vil bare gi deg tips om at du må huske på å belønne deg selv til stadighet når du ikke røyker! Sett deg "premiemål" (kan være alt mulig, stort og smått, kanskje bare en time for deg selv med en god bok), og ikke unn deg selv noe på lista før du har latt være å røyke...

Og en ting til: å ødelegge seg selv med dårlig samvittighet dersom man sprekker et par ganger, alle røyk du IKKE tar er mye viktigere!

Lykke til!

Skrevet

Å kutte ned har ingen ettekt, mener jeg. Enten så røyker en, eller så røyker en ikke, uavhengig av antall sigaretter per dag. Å kutte ned kan også ha motsatt effekt, hvis en røyker så lite som en kan, blir de røykene en endelig får ekstra gode!

Ja, bringebæret å belønne seg er viktig! :) Jeg røykte for 2000 kr i mnd, så når jeg sluttet kjøpte jeg meg klær for 2000 hver mnd! :) Det var fint å ha så mye fine klær som jeg visste hadde gått opp i røyk tidligere! :) Venninna mi la opp pengen og brukte dem på tannbleking, for hun hadde fått stygge tenner av røykingen.

Nå bare merker jeg det godt på økonomine,og bruker pengene mine på det jeg vil... :)

Skrevet

Jeg røyker 15 om dagen. Prøvde slutte da jeg var gravid nå nylig, men var nok ikke så lett :-(. Hadde sa i uke9 og da hadde fosteret vært død norn uker allerede :-(. Skal nå prøve å bli gravid igjen, har el til helga(tror jeg), så nå skal jeg røyke fram tom. fredag og så er det definitivt slutt!!! VIL IKKE miste en gang til og gå slik som nå å lure på om den sa'en ikke hadde skjedd dersom jeg ikke hadde røykt. Føler på en måte at det er min skyld at barnet døde, da jeg røykte :-(.

Skrevet

Jeg har sagt siden før jeg ble gravid med min første at når jeg ble gravid skulle jeg slutte!! Men de skjedde ikke, jeg røykte gjennom hele svangerskapet...Mine beste venner røykte også gjennom svangerskapene sine,min venninde som nå er i svangerskap nr to røyker fortsatt.

Jeg røykte 20 stk for dag og gikk til 0 for over tre mnd siden.... Jeg har ingen problem med det, har lagt på meg litt men trøster meg med at jeg skader ikke meg selv og når jeg nå blir gravid så er kroppen min sterk og giftfri!!!

Jeg beundrer dere som virkelig klarer og kaste den når testen er positiv, jeg klarte det ikke og det er mange som sier det men ikke klarer det!!

Håper det går for dere=)!!

Og mye lykke til.....Husk bare at de blir tøffe tak men de varer ganske kort!!

Skrevet

jeg røøyker også, hadde en SA i uke 5, jeg spurte legen min om det kunne være min feil, men det måtte jeg ikke tenke, når man hadde en SA va det bare kroppens måte å si ifra at noe er galt med barnet... så det va kroppens måte å rydde opp på...

Jeg tviler på jeg kommer til å slutte å røyke når jeg blir gravid, skal ikke si aldri, men jeg skal ihvertfall prøve...

Når ei e kjenner va gravid, fikk hun faktisk beskjed av legen om å ikke slutte å røyke, siden hun stresset så med det, det kunne gjøre større skade på barnet enn at ho røykte, men han anbefalte jo å kutte ned, ikke så mange om dagen liksom..

Min mor røykte med både meg å min søss, ingen har noen gang vært no spess syke, min søster røykte med begge sine, to friske å raske barn. nesten alle i min familie røykte, og ingen av oss feiler noe...

Tror dette med å ikke røyke er litt oppskrytt, all ros til de som klarer det, men det er ikke alle som faktisk klarer det...

Uansett lykke til alle sammen :)

Skrevet

Jeg kjenner også veldig mange som har røykt under svangerskapet - uten at barnet ser ut til å ha tatt noe skade av det. MEN, det kjempestore men, hva hvis jeg blir gravid, fortsetter å røyke og så er det noe galt med barnet som kommer... Da kommer jeg til å dø av dårlig samvittighet, og hate meg selv for at jeg ikke sluttet. Selv om det som eventuelt er galt kanskje ikke har direkte sammenheng med røykingen, tror man alltid vil tenke på om det hadde vært annerledes hvis man hadde klart å slutte. Jeg røyker aldri i nærheten av små bebiser, så da skal jeg i hvert fall ikke gjøre det hvis jeg har en inni magen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...