Gå til innhold

Ammeproblemer - hjelp

Anbefalte innlegg

Trenger virkelig hjelp nå... Har endelig fått lært meg amming, dvs har slitt med å få til å legge til lillegutt til brystet. Og hva skjer når jeg endelig får der til??? JO, her sitter jeg med en kjempestor, vond pupp med mye brystspreng og en pupp som blekner i forhold. Den er "liten" og slapp og definitivt mye mindre melk i... Tror det er denne puppen som er "normal"... Hvordan kan jeg få begge puppene like store igjen uten å ende opp med brystbetennelse/tette melkeganger på den store vonde puppen???

Lillegutt tar kun en pupp til hvert måltid og så er han fornøyd... Pumpet den store pupppen i dag (synes den var litt klumpete) og fikk ut 125 mL, og enda var ikke puppen tømt... Prøvde nå og pumpe på den lille puppen etter amming, og det kom ikke ut en enestre dråpe...

Hva skal jeg gjøre for å regulere puppene til lik størrelse/lik mengde morsmelk????

Håper noen kan hjelpe meg...

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9564278-ammeproblemer-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville fortsatt med annen hver, og evt pumpet litt ekstra på det vonde brystet hvis du føler det er sprengt etter du har ammet. Evt kan du gå i dusjen og massere ut litt melk for å unngå tette melkeganger. Jeg hadde en del runder med brystbetennelse, men å melke ut med varmt vann i dusjen funket bra!! Etterhvert vil det nok regulere seg slik at du får lik mengde i begge. Håper det går bra videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...