Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Jenta vår har siden hun kom til denne verden vært svært krevende.Hun er nå 6 uker.Hun gråter meste parten av dagen og er sutrete. Hun vil ned til puppen og etter ett minutt vrir hun og kaver seg, tar henne vekk og da blir hun grinete. må også legge meg i sengen med henne amme for at hun skal sove. Hun har et veldig sutte behov men nekter og ta smokken, blir derfor en del pupp. jeg har prøvd kiropraktor og det meste mot kolikk smertene men synes ikke det har hjulpet. Hun sover lite om dagen. Føler meg så dårlig mor siden det føles som det er noe som plager henne hele tiden og at jeg ikke klarer og tilfredstille henne. når hun gråter prøver jeg puppen, skifte på henne. ol. men ofte at ikke det heller hjelper. Hun er i tilegg plaget med kolikk smerter. Uff, er så frustrert og føler jeg bare gjør feil. Noen med samme problem, evt noen som hadde baby som var sånn bare i begynnelsen. Trenger råd!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Du er ikke alene! Du kan lese tråden min "Når blir det bedre?", dyttet den opp til deg. Håper tingene snart blir bedre for dere!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Kjenner meg helt igjen. Hadde en kollikkgutt som bare ville sutte på puppen hele tiden. Sov lite på dagen. Mitt råd er å finne ut om hun er mer sulten? Har du nok melk? Det er mulig du må prøve å øke melkemengden, sjekk ammedebatten for tips. Evt. kan du spe på med mme, det gjorde jeg på kveldstid av og til. Hvordan sover hun best? De små liker å ligge tett, nesten som i magen, har du prøvd å legge henne på lammeskinn (hjalp meg veldig) og kanskje med sammenrullede tepper på sidene ogen "pølse" rundt hodet? Liker hun å ligge i vogn? Prøv deg fram og finn ut hva som funker best. Ellers er det vanlig at de helt små har sensible mager. Dette går seg til etterhvert, så dessverre må du bare være tålmodig. Trøsten er at veeeldig mange opplever denne slitsomme perioden. Prøv å finne systemer som fungerer for deg. Jeg la meg rett og slett i senga med babyen på puppen og leste bok, avisa osv...nå kan jeg smile av det, men det var en slitsom periode som jeg prøvde å gjøre det beste ut av. Viktig: Du gjør ikke noe feil! Det er vanskelig å forstå seg på de minste, men ingen gjør det bedre enn du som er mor, det er helt sikkert. Stol på deg selv og vit at du gjør en kjempejobb!
2småkrapyl Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Hei Min jente er nå 7 uker. Hadde det på samme måte som deg de første 6. Var så utrolig lei forrige helg, så da var jeg villig til å prøve alt. Kuttet alt som hadde det minste spor av melk og meieriprodukter i seg og synes nesten det var bedring den neste dagen. Har også hatt en behandling hos manuell terapeut. Nå synes jeg faktisk dagene er bedre. Hun sover mer og lenger på dagen, og lar seg roe litt lettere. Vet ikke om det er at hun har "modnet" i tarmene, eller om det var melkekuttet mitt som hjalp... verdt å prøve kanskje hvis du ikke allerede har gjort det da. Min vil heller ikke ha smokk. Det er noe dritt!!! Har prøvd 5 forskjellige.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Uff, ja jeg kjenner meg igjen der. Vesla mi hadde kolikk og var for tidlig født, så hun trengte ekstra nærhet. Hun hadde også stort suttebehov, men ville ikke ta puppen...go figure. Det virker som om du har prøvd det meste, så da kan jeg bare fortelle deg at det går over. Jenta mi er nå 4 mnd og kolikkfri, magen er bedre og humøret er på topp. Jeg vet det er frustrerende, men det går over, hang in there! Her ble det merkbart bedre når hun ble 2 mnd. Du er ihvertfall ikke en dårlig mor, det at du tenker så mye på dette at du har bedt om råd vitner om det. Hun er mer glad i deg enn i noen andre og totalt avhengig at å bare bli holdt av deg når ting føles som verst. Du er en god mamma :-)
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 jeg hadde det akkuratt som deg jeg oxo... synes det var forferdelig slitsomt, var mange ganger jeg rett og slett satt meg ned å gråt for jeg følte meg som en dårlig mor, jeg klarte jo ikke å hjelpe datteren min...vi prøvde ALT som går ann å gjøre mot kolikk, men INGENTING funka (fenikkelte roa smertene litt kanskje) men nå er snuppa 4 måneder og kolikken er borte, hun er en kjempe blid og fornøyd jente...gled deg:o) jeg veit så utrolig godt hva du går igjennom og det er SUPER slitsomt, men det går over en dag...selvom det virker lenge til så går tiden utrolig fort og da glemmer du egentlig hvor slitsomt det har vært når det er borte....) ønsker deg masse lykke til, det er tøft mens det står på... hilsen en førstegangs:o)
mathilde Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 -Og hvis du skulle være i tvil: jenten din kommer snart til å vise hvilken sjarmerende bylt hun egentlig er, bakenfor tårer og magevondt. Det husker jeg iallefall at jeg lurte mye på- om jeg hadde fått en skikkelig humørsyk unge. Og nå er han bare superherlig blid solstråle... Så: bit tenna sammen, det blir bedre (selv om det føles som at tiden står stille akkurat nå)...
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 glemte å si at jeg fortsatt ammer henne i søvn om kvelden...mange som sier det er dumt, men jeg koser meg med den nærheten vi har jeg...hun blir jo så fort stor.... greit man får ikke den friheten til å dra ut og sånn, men det er faktisk ingenting man går glipp av har jeg funnet ut...hehe...) ta vare på de stundene dere har sammen, de forsvinner så altfor fort....)
freebird Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 Jenta vår hadde ikke kolikk, men hun kunne gråte en del og hadde et kjempe stort suttebehov. Men smokk ville hun ikke ha... Mannen min fant ut at hun ble veldig rolig når han la henne på ryggen og dyttet knærne hennes litt opp mot magen/brystet i jevne bevegelser. Det fikk kanskje ting til å løsne litt rundt i tarmene hennes? Jeg bar henne også en god del rundt i en mayaslynge hjemme på dagen, da sov hun veldig godt selv om jeg tok ut av oppvaskmaskinen osv. Nedi der lå hun tett, varmt og trygt og kjente lukten min. Kanskje det kunne hjelpe? Se på tettinntil.com, der er det masse info. Du må regne med å ha en masse tålmodighet nå i starten, gi henne masse nærhet og trygghet. Når hun blir ca 12 uker kan hun begynne å øve på å sovne selv i sengen i stedet for på armen/puppen, det gjorde vi. Nå er hun 10 mnd og koser seg i sengen sin med bamsene sine. )
komplett.no Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 Vår datter var også omentrent slik, men da hun var 7 uker ble hvertfall nattesøvnen plutselig litt bedre. Hun er fremdeles veldig kontaktsyk og liker å sitte i fanget, bli bært. Forlater man rommet, roper hun får å høre at vi er i nærheten. Men det er for såvidt vert det for hun er utrolig blid og rolig. En skikkelig kosepia. Bare slapp av og la babyen være krevende, hun er bare en baby som må lære alt. Hun har tross alt hadt bare seks uker på seg til å lære. Et lite tips som jeg fikk av moren min og som fungerte var å dyppe smokken i sukker, bare noen korn, da koste hun seg med den. Ellers var sukkervann det som fungerte best på kolikken på vår datter.
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har en veldig krevende liten frøken, men ikke i samme "liga" som deres... Jeg har ei jente som er veldig aktiv og veldig tidlig ute. Det krever en del. Men det jeg egentlig skulle si, dersom du plundrer veldig også etter "kollikkalderen" er over, prøv å høre med en manuellterapeut om kanskje han kan bidra med noe? Lykke til, sikker på at alt blir bedre på nullkommasvisj!
Stratos med 3 barn Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 Hei Hvorvidt man har en krevende baby eller ei kommer vel også litt ann på foventningene. Jeg synes min har vært grei, men sammenligner jeg han med andre, ser jeg jo at jeg har hatt ltt mer å "stri med" enn mange andre. Hun er bare 6 uker! Gi henne tid til å tilpasse seg denne verden. Gi henne masse nærhet og tålmodighet, så er jeg ganske så sikker på at det bedrer seg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå