Gå til innhold

hørte hjertelyden i dag hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på en ny kontroll i dag hos legen.fikk høre hjerte slå (så det også på ul i uke 9) og det føltes godt.nå føler jeg at jeg kan slappe av og nyte dette svangerskapet uten og bekymre meg.har bare et par dager igjen så er det over i 2 trimester...jippi :-)

hadde heller ikke gått opp et eneste gram hehe..trodde jeg hadde minst lagt på meg 5 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Marita!

Satt akkurat å tenkte på om jeg skulle rope på deg og Frøya79!

Så koselig å få høre hjertelyden da! Gleder meg til det selv ja. Har time til jm i uke 14 (ville ha så "seint" for å være sikker på at jeg fikk høre hjertelyden).

Hvordan går det hos deg da?

Her tror jeg kvalmen begynner å stilne litt av (bank i bordet), selv om jeg må spise ofte og regelmessig. Grunnet dette så kryper vekta mi oppover... Tipper rumpa eser fortere enn magen jah.. Hadde gått opp 3 kg allerede i uken 10.... Menmen alt for å slippe kvalmen =0)

Og så skal jeg på ny ul mandag om ei uke. Legen min mente jeg skulle ha rundt uke 12-13 selv om gyn på sykehuset mente jeg ikke trengte det. Sier ikke neitakk til det =0)

Skrevet

joda her går det ganske bra nå..er ikke så sliten lenger som jeg var.

men magen har blitt veldig stor og jeg føler både rumpe og alt har forandret seg..så grudde meg litt til vekta i dag hos legen,men den hadde ikke beveget seg et eneste gram jo...hehe

jeg var på ul da jeg var 9+1 og det var veldig kjekt og se.

fikk ikke time før den 6 august til den ordinære ul...er jo typisk at jeg skulle havne der de fleste har ferie så må vente til de kommer på jobb igjen...men men klarer vel og vente til det.

ellers har jeg vært sykemeldt en stund pga rygg og uvel.ryggen regner jeg med blir slik helt til jeg har født så ikke mye og gjøre med det.

håper du har det bra da.

har du begynt og tenke på navn ?eller har du handlet en sånn aller første baby ting hihi?

jeg kunne tenke meg og starte shoppingen nå ,men får drøye den ti etter ul tenker jeg.

klems fra meg

Skrevet

Å nei huff, så kjedelig med ryggen! Det er så utrolig kjipt å bli så tidlig plaga med sånnt... Fikk bl i uke 12 da jeg gikk med Knøttet og da jeg kom til 6 mnd måtte krykkene frem. Håper jeg slipper det denne gangen...Håper ryggen din ikke blir altfor ille da..

Har også ordinær ul midt i ferien (ikke fått eksakt dato, men blir trolig siste uka i juli), så det kan hende jeg må reise 3 timer hver vei får å få den. Sommerstengte fødeavd her, skjønner du....:0/

Legen min ville også sykemelde meg, men siden jeg nettopp har starta i ny jobb, synes jeg det er veldig vanskelig, så takka pent nei. men fikk beskjed om å ta kontakt umiddelbart dersom jeg trengte det likevel. Snille legen =0)

Nei har faktisk ikke kjøpt inn en eneste ting enda! Men har jo så utrolig mye etter Knøttet da. Tenkte jeg skulle vente til vi får vite kjønn. Blir det jente, trengs det litt shopping, men er rimelig sikker på at det blir en gutt denne gangen også... Magefølelsen vettu! Og navn har vi hatt klart mer eller mindre siden før Knøttet kom til verden for 1 1/2 år siden. I allefall jentenavn.. Guttenavn har vi et par å velge mellom. Enn dere?

Klem

Skrevet

god kveld:-)

uff ja bekkenløsning er ikke så godt..hadde litt sist jeg også men ikke så mye at jeg måtte ha krykker.

håper du slipper unna det.

jeg føler på meg at det blir en jente denne gang også,men sist følte jeg det var en gutt men det var jente så kansje det blir motsatt denne gang også.men føler jeg har hatt et nokså likt svangerskap til nå.

har også småtenkt litt på navn men ikke bestemt meg helt nei..

ellers har jeg vel tittet mye på baby utstyr og slike ting men det blir ingen shopping før etter ul.

sitter også og lurer på og dra en tur til syden i august,men er litt usikker men så lenge jeg føler meg frisk og rask så burde det vel ikke skade meg,bare jeg passer litt på hva jeg får i meg av mat.

skal dere ut på noe i sommer da?

vi har jo hatt så deilig vær her de siste ukene,det har vært opp i 30 grader i skyggen..litt varmt når en ligger lenge i sola men deilig også.frem med vannslangen hehe

hvilken dag var det du hadde termin?

jeg har egentlig den 2 januar etter mens.men jeg vet dagen spira mi ble laget og etter det så blir det 29 desember.hva hadde du gått etter?

klem

Skrevet

Har ikke store planene i sommer vi. I og med at jeg akkurat har starta i ny jobb har vi ikke fastsatt ferie enda. Håper likevel jeg får et par uker sammen med mann og barn.

Syden hørtes deilig ut. Ingenting som tilsier at du ikke skal kunne reise dit vel? Hadde gjort det om jeg hadde hatt muligheten =0)

Vi har også hatt et par uker med sol og varme her, men nå har temperaturen sunket. Surt og kaldt her nå.

Jeg beregner fra unnfangelse jeg (eller el da) siden jeg vet nøyaktig dato for denne. I tillegg var syklusen min den aktuelle mnd bare på 26 dager så da blir det to dager feil dersom jeg regner fra mens første dag. Så i forhold til el/unnfangelse har jeg termin 1.januar. Kan bli flytta en dag frem til 31.desember, i forhold til hva ul i uke 6 viste, men det gjør jo ingenting =0)

Så jeg ville gått for 29.des hadde jeg vært deg!

Skrevet

skal vi ikke snart hoppe over i 2 trimester da hehe...

Skrevet

Gratulerer med det, Marita! Det må virke utrolig beroligende når man både har sett OG hørt hjertelyden selv! Lykke til videre inn i 2. trimester! Jeg håper jeg er så heldig at jeg kommer etter!

Skrevet

når kommer du etter da?hvor langt er du kommet.-)

Skrevet

Jeg er 8+3 i dag, men mistet i uke 6/7 tidligere, så jeg er takknemlig for hver dag som går bra. Jeg var hos legen tidligere i dag for å fortelle om kraftige smerter i hoftene og korsryggen, og fikk vite at jeg må begynne med et slags belte + hos fysioterapeut. Ikke så kult, men så lenge spiren har det bra så er alt greit. På mandag skal vi på ultralyd, så jeg håper det vil vise seg at det står greit til der inne da.

Føler du deg i fin form da, Marita?

Skrevet

uff ja jeg har selv mistet og vet hvordan det er.men den pleier og sitte etterpå:-)har selv vørt veldig redd denne gang,men nå har jeg vært på ul og fått høre hjertelyden.så da tør jeg og roe meg ned litt og nyte det skikkelig.

har du fått en slags form for bekkenløsning da eller?

jeg var på ul omtrent på samme tid som du skal,det var kjempe kjekt og se og du så det ganske godt inni der.bittesmå armer som beveget seg:-)

formen min er fin nå.sliter litt med rygg ellers er det vel levelig og håper det ikke forandrer seg noe særlig.

klem

Skrevet

Jeg har også blitt fortalt at spiren ofte sitter etter en SA/MA! -Får håpe det stemmer for meg også!

Det var en kvinnelig lege jeg var hos, og hun hadde hatt en ganske lang periode med bekkeløsning selv, så hun kjente igjen noen av symptomene mine, mente hun. Det er visst nesten umulig å avgjøre om det er ryggen eller bekkenløsning siden man ikke kan ta røntgen når man er gravid, sa hun, så vi får vente og se hva fysio'en sier.

Jeg håper virkelig at jeg får se det samme som deg når jeg får ultralyd! Det virker helt fantastisk! Jeg håper at de også finner en hjertelyd, for da kan vi slappe ordentlig av. Mannen min er langt mer stressa enn meg, stakkar.

Gratulerer igjen med din inntreden i 2. trimester. :-) Legen min sa at generelle ryggproblemer vanligvis bedrer seg litt i 2. trimester, så jeg håper det stemmer for deg også! Masse lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...